Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging | RetailDetail

Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Ook Saks OFF 5th opent eerste Nederlandse vestiging

Nadat eerder deze week het eerste warenhuis van Hudson’s Bay de deuren opende in Amsterdam, opent met Saks OFF 5th nu ook de tweede formule van de Canadese Hudson’s Bay Company een winkel in Nederland.

Duurdere merken tegen lagere prijzen

De eerste vestiging van Saks OFF 5th wordt samen met de tweede Hudson’s Bay-vestiging geopend in Rotterdam. Beide winkels bevinden zich in hetzelfde pand. Tegen het einde van het jaar zullen er nog één vestiging van Saks OFF 5th en acht warenhuizen van Hudson’s Bay geopend worden.

 

Saks OFF 5th is het outletconcept van Hudson’s Bay, waar exclusieve merken tegen lagere prijzen worden verkocht. Het assortiment van Saks OFF 5TH bestaat naast dames-, heren- en kindermode uit footwear, accessoires en homestyling-producten. "Bij HBC zijn we gericht op het bedienen van meerdere klantsegmenten. Hudson’s Bay is een premium warenhuis, terwijl Saks OFF 5th een premium-off-price-keten is – twee verschillende concepten met elk een unieke winkelervaring”, zegt Wolfgang Link, CEO HBC Europe.

 

“Met Saks OFF 5TH krijgt het winkelpubliek toegang tot premium merken en opkomende labels voor gereduceerde prijzen. Al onze vestigingen bevinden zich op A-locaties in de grote steden en het wisselende aanbod zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te ontdekken valt”, voegt Wayne Drummond, president Saks OFF 5th Europe, daar aan toe.

 

Van Saks OFF 5th zijn al heel wat vestigingen te vinden in de Verenigde Staten en onlangs werden ook in Duitsland de eerste vijf winkels van het concept geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.