Oprichter Schoenenreus zondag overleden | RetailDetail

Oprichter Schoenenreus zondag overleden

Oprichter Schoenenreus zondag overleden

Zondag is René de Vroomen, de oprichter van de winkelketen Schoenenreus, overleden. Dat heeft zijn familie bekend gemaakt. De Vroomen begon al in 1969 met het bedrijf dat later Schoenenreus zou worden.

Gestart in eigen garage

In een eerste fase startte De Vroomen in 1969 met Schoenenverkoop Nederland, vanuit zijn eigen garage in Uden. Na enkele uitbreidingen werd het bedrijf in 1976 omgedoopt tot Schoenenreus. Op een bepaald moment telde de keten maar liefst 220 winkels.

 

Na 38 jaar aan de leiding van het bedrijf te hebben gestaan, besloot De Vroomen in 2007 Schoenenreus van de hand te doen. Daarna ging het snel bergaf met de keten: zowel in 2013 als in 2015 werd het bedrijf failliet verklaard. De Vroomen probeerde Schoenenreus nog zelf te redden, maar slaagde er niet in om het bedrijf terug te kopen.

 

René de Vroomen overleed in Eindhoven en werd 75 jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.