Oprichtster Rue Blanche geeft fakkel door aan dochters | RetailDetail

Oprichtster Rue Blanche geeft fakkel door aan dochters

Oprichtster Rue Blanche geeft fakkel door aan dochters

Generatiewissel bij modemerk Rue Blanche: oprichtster Marie-Chantal Regout geeft de fakkel door aan haar twee dochters Astrid en Aude.

Nieuw bloed na 29 jaar

Het Belgische Rue Blanche werd 29 jaar geleden opgericht door Marie-Chantal Regout. Samen met Patrick van Heurck startte ze in 1987 het modelabel dat de naam kreeg van de straat waar het eerste atelier gevestigd was. Het label, dat zich duidelijk positioneert in het segment van de betaalbare luxe, telt momenteel acht eigen winkels en één outlet en is voorts te koop bij een 70-tal multibrand boetieks.

 

Na 29 jaar is de tijd gekomen om de fakkel door te geven. De oprichtster wil naar eigen zeggen “antirimpelcrème vermijden door voor nieuw bloed te zorgen” met de komst van de twee dochters: Astrid, 28 jaar, en Aude, 27 jaar.

 

De ene studeerde af als handelsingenieur en behaalde in Noord-Europa diverse masters in marketing. De andere kan bogen op communicatiebagage en behaalde een master in bedrijfsstrategie in Londen. Eind 2015 versterkten ze al het team van Rue Blanche.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.