Orchestra–Premaman neemt het Amerikaanse Destination Maternity over | RetailDetail

Orchestra–Premaman neemt het Amerikaanse Destination Maternity over

Orchestra–Premaman neemt het Amerikaanse Destination Maternity over

Het Franse Orchestra-Premaman gaat het Amerikaanse Destination Maternity overnemen. Samen zullen ze één van de grootste groepen ter wereld worden in de sector van kleding voor zwangere vrouwen en kleine kinderen.

Meer dan 1 miljard euro omzet

Orchestra-Premaman legt voor de overname ongeveer honderd miljoen euro neer, al gebeurt dat volledig in aandelen. Elk aandeel van Destination Maternity zal 0,515 aandeel van Orchestra waard zijn en de aandeelhouders van de Amerikaanse groep zullen zo 28% van het fusiebedrijf in handen krijgen.

 

Zo komt er een einde aan gesprekken die al meer dan een jaar aan de gang waren. Het Franse bedrijf had al 13,3% van de aandelen van Destination Maternity in handen en probeerde al langer om het hele bedrijf over te nemen. De deal moet volledig rond zijn medio 2017. De twee bedrijven hebben samen een omzet van ongeveer 1,1 miljard euro en zijn met circa 1.800 winkels te vinden in meer dan veertig landen wereldwijd. De fusie moet synergievoordelen tussen veertien en twintig miljoen euro opleveren binnen drie jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.