Outdoorwinkel Mount Oberon sluit de deuren | RetailDetail

Outdoorwinkel Mount Oberon sluit de deuren

Outdoorwinkel Mount Oberon sluit de deuren

Outdoorconceptwinkel Mount Oberon uit Herent sluit in het voorjaar 2017 zijn deuren. Tenzij de retailer toch nog een overeenkomst kan sluiten met een grote partner, leggen ze na zeven jaar de boeken neer.

Uitdagingen te groot

“Als kleine KMO zijn de uitdagingen te groot geworden”, zegt zaakvoerder Steven Decerf. “Daarom zijn we recent gestart met een totale uitverkoop”. Ondanks verschillende erkenningen en prijzen in binnen- en buitenland werd toch het besluit genomen om de activiteiten stop te zetten, tenzij er een overeenkomst wordt gesloten met een grotere partner.

 

In 2010 startte de retailer als webshop. Jaar na jaar steeg hun online verkoop, waana de ondernemer in 2013 ook een vooruitstrevende conceptwinkel in Herent opende. Mount Oberon onderscheidde zich niet alleen met zijn huiselijke inkleding, maar was ook bijzonder op vlak van technologie. Met een digitaal kiosksysteem zorgde Mount Oberon als één van de eersten voor een link tussen off- en online winkelbeleving. Via deze kiosk konden klanten de voorraad van een bepaald product checken en ook zoeken naar speciale maten of kleuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.