Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce | RetailDetail

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce

Overnemer Belgische McGregor-winkels mikt niet op e-commerce
McGregor

De West-Vlaamse zakenman Andy Verbauwhede, die met zijn bedrijf Fashion Matters één van de overnemers van een aantal van de Belgische winkels van McGregor en Gaastra, zegt niet te mikken op uitbreiding van de e-commerce.

“Puur op winkels focussen”

Vrijdag werd bekend gemaakt dat twee kopers samen goed waren voor de redding van dertien Belgische winkels van modeketens McGregor en Gaastra. Nu komt één van die overnemers, zakenman Andy Verbauwhede, naar buiten met zijn plannen voor de zeven winkels die hij heeft overgenomen (de andere zes komen in handen van het Nederlandse Doniger Fashion). Verbauwhede, vooral bekend van het Gentse taxibedrijf V-Taks en personenvervoerspecialist Huur een Stuur, zal al zijn aandacht ook focussen op de uitbouw van die fysieke winkels.

 

“We gaan puur op de winkels focussen. Ze zullen voldoende voorraden hebben van alle maten. Ik geloof niet in een wereld zonder fysieke winkels. Kijk naar webshop Coolblue, die opent gewone winkels. Zalando is dan weer nog lang niet rendabel en ziet de helft van de bestellingen terugkeren. Dat kost veel geld”, zegt hij. Dat Verbauwhede niet wil inzetten op e-commerce is in de huidige marktomstandigheden enigszins verrassend te noemen, vooral omdat McGregor en Gaastra net onder druk kwamen te staan door de opmars van online winkels.

 

Verbauwheden noemt zichzelf een specialist in het herstructureren van bedrijven en ziet nog een mooie toekomst voor de kledingwinkels. Hij heeft zelfs een akkoord met McGregor International voor de mogelijke opening van nieuwe winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).