Paprika koopt Promiss en gaat ermee online

Foto: Paprika lookbook

Het Belgische plussize-modemerk Paprika neemt de Nederlandse FNG-dochter Promiss over van Martijn Rozenboom. Het bedrijf wil er een 100% digitaal merk van maken.

 

Nieuwe webwinkel

Tot voor kort maakte Promiss nog deel uit van FNG Group. Maar nadat het concern eerder dit jaar failliet ging, kwam het merk samen met Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso en Steps in handen van Martijn Rozenboom. Die verkoopt het label en klantenbestand op zijn beurt dus verder aan Paprika, meldt NU.nl.

 

Het Belgische merk voor dames met een maatje meer wil Promiss ontwikkelen tot een 100% digitaal merk, met weliswaar een selectieve offline aanwezigheid in high-end warenhuizen in Europa. Binnen een tweetal maanden zou er een nieuwe webshop komen. De collecties zullen de essentie van het merk – “chique met stedelijke elegantie voor de actieve vrouw” – verderzetten, klinkt het in een persbericht.

 

De overname past in de ambitie van Paprika om Europa’s beste plussize-modemerk te worden. Daarnaast brengt ze het bedrijf dichter bij de strategische doelstelling om meer dan 50% van de omzet online te realiseren en dus in de eerste plaats een digitaal merk te worden. Paprika werd in 1994 opgericht in België, maar heeft ook vestigingen in Frankrijk, Duitsland en Nederland.