Paprika opent eerste boetieks in Nederland | RetailDetail

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Paprika opent eerste boetieks in Nederland

Volgende week opent de Belgische modeketen Paprika zijn eerste twee eigen Nederlandse winkels, meer bepaald in Breda en Maastricht. Half maart opent ook een vestiging in Eindhoven.

Na shop-in-shops nu heuse boetieks

Paprika, een keten die zich specialiseert in grotere maten (de maten kleiner dan 44 laat het over aan zusterketen Cassis), schakelt in Nederland een versnelling hoger. Nadat de groep in september vorig jaar vier shop-in-shops inrichtte bij V&D, vindt Paprika de tijd rijp voor de eerste echte boetieks van het merk in Nederland.

 

Breda krijgt de primeur op donderdag 13 februari: dan opent Paprika er een winkel in de Eindstraat. Twee dagen later is het de beurt aan Maastricht, waar de keten een pand betrekt in de Muntstraat. Topman Corneel De Maeyer laat ondertussen ook nog weten een overeenkomst te hebben getekend voor een derde vestiging in Eindhoven, in het winkelcentrum Den Heuvel. Deze shop zou op 15 maart de deuren moeten openen.

 

Paprika werd in 2003 opgericht en telt intussen ruim 120 winkels in België, Frankrijk, het Groothertogdom Luxemburg en Nederland. De "marktleider in mode voor ronde vrouwen" heeft sinds november 2011 ook een webshop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.