Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar | RetailDetail

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar

Parijse kledingwinkel Colette sluit na 20 jaar
Facebook

De bekende Parijse conceptwinkel Colette sluit na twintig jaar de deuren. Tot 20 december kunnen klanten nog op bezoek komen om de laatste mode te ontdekken, maar daarna valt definitief het doek over de winkel.

Oprichtster op pensioen

Aan alle goede dingen komt een einde. Na 20 uitzonderlijke jaren sluit Colette op 20 december definitief de deuren”, staat te lezen in een persbericht rond de sluiting. “Colette Roussaux heeft een leeftijd bereikt waarbij het tijd is rust te nemen. En Colette kan niet bestaan zonder Colette.”

 

Colette, in de Rue Saint-Honoré in Parijs, heeft de voorbije twintig jaar een stevige reputatie opgebouwd met mode, maar ook met kunst, design en muziek. Zo kwam het in 2001 op de proppen met een eerste muziekcompilatie. In 2008 kreeg de winkel nog een volledige make-over en in 2010 werd er in samenwerking met Hermès een collectie sjaals op de markt gebracht. In 2014 kreeg het dan weer de primeur om exclusief de Apple Watch te lanceren. Ook met merken als Ikea en H&M ging Colette samenwerkingen aan.

 

De werking van de winkel zal wel niet veranderen tot aan de sluiting. “Tot de laatste dag zal niks veranderen. De winkel vernieuwt elke week opnieuw met exclusieve samenwerkingen en producten die ook beschikbaar zijn op onze website.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.