Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren | RetailDetail

Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren

Patrice Louvet is nieuwe CEO Ralph Lauren
Shutterstock

Modemerk Ralph Lauren heeft Patrice Louvet aangeduid als de nieuwe CEO. Hij volgt Stefan Larsson op, die in februari onverwacht het bedrijf verliet omwille van een meningsverschil met oprichter en voorzitter Ralph Lauren.

Franse marine

Louvet heeft al ervaring opgedaan bij Procter & Gamble, waar hij in 1989 aan de slag ging, en neemt vanaf 17 juli zijn nieuwe functie op. Voor hij bij P&G werkte, was hij meer dan tien jaar actief in de Franse marine. Hij krijgt nu de moeilijke taak om de resultaten van het tanende modemerk opnieuw op het juiste pad te brengen.

 

Hij zal wel nog steeds moeten rapporteren aan de 77-jarige Ralph Lauren, die voorlopig nog niet van plan lijkt om de teugels volledig te vieren. “Het vinden van de juiste partner om mee samen te werken zodat we terug een stap voorwaarts kunnen zetten in onze evolutie, is mijn primaire focus geweest de voorbije maanden”, zegt Lauren in een mededeling. De vorige CEO, Stefan Larsson, liet in februari van dit jaar weten dat hij op 1 mei zou opstappen. Hij nam nog geen twee jaar geleden de leiding over het bedrijf, maar vond het moeilijk samenwerken met Ralph Lauren zelf.

 

“We hebben moeten vaststellen dat we een verschillende kijk hebben op de creatieve kant van de zaak. Na vele gesprekken met elkaar en met onze raad van bestuur hebben we besloten om uit elkaar te gaan. Ik ben Stefan dankbaar voor zijn bijdrage tijdens die jaren bij ons, waarbij hij ons in de juiste richting plaatste”, zei Lauren daar toen over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.