Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Patrik Geurts stopt als CEO bij Mayerline

Verandering aan de top bij Mayerline: CEO Patrik Geurts en bestuurder Annick Meyer, ook kleindochter van de oprichter van het modemerk, hebben besloten om vanaf 1 oktober hun operationele verantwoordelijkheden neer te leggen.

Samen stoppen

De positie van Patrik Geurts zal worden overgenomen door Ann Surkyn, die momenteel inkoopdirecteur bij Mayerline is.

 

"Ons hart ligt bij het bedrijf. Sinds de overname in 2013 waait er een nieuwe positieve wind bij Mayerline. We waren getuige van de geboorte van een nieuwe lijn, Améline, en we zagen onze medewerkers zich vol overgave inzetten voor deze nieuwe dynamiek. Onze beslissing is een logische stap na de overname enkele jaren geleden. Zo krijgt ons geliefd bedrijf alle groeikansen met een nieuwe CEO die de uitdagingen van de toekomst met hart en ziel aangaat. Mijn vrouw en ik zijn samen in dit prachtige verhaal gestapt, en hebben besloten er dan ook samen uit te stappen", aldus Patrik Geurts over zijn beslissing.

 

Mayerline is sinds 2013 in handen van CRG, de holding boven JBC. “We gaan verder op de ingeslagen weg om de groei te versnellen en steken nog een tandje bij. Zo starten we dit najaar met de webshop en openen we bovendien een flagshipstore in Antwerpen. We bestuderen op dit moment enkele pistes van het merk Mayerline in het buitenland en we bekijken enkele locaties in Brussel. Ondertussen verruimen we het assortiment van het jongere zusje Améline, waarvan de opstart onze verwachtingen heeft overtroffen”, aldus Bart Claes van CRG.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.