Perry Sport en Aktiesport aan beterhand | RetailDetail

Perry Sport en Aktiesport aan beterhand

Perry Sport en Aktiesport aan beterhand
Aktiesport.nl

Twee jaar na het faillissement van de USG Group en de sluiting van ongeveer tweehonderd verkooppunten van Perry Sport en Aktiesport, zijn de twee ketens onder leiding van nieuwe eigenaar JD Sports opnieuw aan het groeien. De omzet steeg vorig jaar met 8%.

 

Nieuwe concepten

Dat wil echter niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is bij de twee ketens: momenteel telt Perry Sport nog 40 vestigingen, maar daar zullen er in de nabije toekomst nog tien van verdwijnen. JD Sports kiest ervoor om enkel door te gaan met de grotere winkels op betere locaties. Daarnaast gaan er wel nieuwe vestigingen open en wordt er stevig geïnvesteerd in de vernieuwing van de oude winkels.

 

Aktiesport staat al iets verder dan Perry Sport: die keten telt nog zestig vestigingen, nadat de helft van de eigen winkels werden gesloten en eerder ook alle shop-in-shops bij Scapino verdwenen na het faillissement van Macintosh. Ondertussen is bij twintig winkels al het nieuwe concept geïntroduceerd en moet de rest de komende jaren volgen. “Aktiesport deed het afgelopen jaar beter dan Perry”, zegt verkoopverantwoordelijke Bote Galema aan het FD. “Bij Perry hebben we wel een jaar nodig gehad om het concept en de collectie goed te krijgen.”

 

In dat nieuwe concept van Perry Sport is er meer ruimte voor A-merken en wordt er meer gefocust op een aantal grotere categorieën, zoals voetbal en hardlopen. Kleinere segmenten zoals hockey en tennis verdwijnen of worden enkel nog in het relevante seizoen verkocht. Perry Sport en Aktiesport plukken daarnaast ook de vruchten van het nieuwe moederbedrijf, dat een stuk groter is en zo dus meer kortingen kan krijgen bij leveranciers. “Het helpt om onderdeel te zijn van zo’n groot bedrijf. Er is een trend dat de grote sportmerken alleen nog maar zaken willen doen met de grote retailpartijen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.