Petit Bateau voegt tweedehands toe aan app | RetailDetail

Petit Bateau voegt tweedehands toe aan app

Petit Bateau voegt tweedehands toe aan app

Kledingmerk Petit Bateau heeft zijn app uitgebreid met een nieuwe optie. Gebruikers kunnen er nu ook tweedehandskleding van het merk kopen en verkopen. De advertenties worden gemodereerd door Petit Bateau, maar de afhandeling gebeurt door de gebruikers zelf.

 

Geen commissie

De toevoeging van de nieuwe service is een volgende stap voor Petit Bateau in de verduurzaming van zijn kleding, die voor 80 procent wordt geproduceerd in Frankrijk. Daarnaast wil het aantonen dat de producten van het kledingmerk van goede kwaliteit zijn en dus best een tweede leven bij een nieuwe eigenaar kunnen doorstaan.

 

Gebruikers van de app kunnen trouwens zelf de betaling en de verzending van de producten regelen, Petit Bateau komt daar niet in tussen. Het neemt ook geen commissie op de kledingstukken die via de app verkocht worden.

 

Petit Bateau werd in 1893 opgericht in het Franse Troyes. Sinds 1988 maakt het deel uit van de Groupe Rocher, dat ook het moederbedrijf is van merken als Yves Rocher, Flormar en Stanhome. Wereldwijd beschikt de keten over 480 verkooppunten, die jaarlijks 26 miljoen kledingstukken van het merk verkopen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).