Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw | RetailDetail

Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Pharrell Williams mede-eigenaar van G-Star Raw

Zanger en producent Pharrell Williams heeft zich ingekocht bij het modemerk G-Star Raw. Eerder was er al een samenwerking tussen het merk en het bedrijf van Pharrell Williams, Bionic Yarn. Williams zal nu betrokken worden bij het beleid van G-Star.

 

“Blijven innoveren”

G-Star en Bionic Yarn werken al twee jaar samen aan 'RAW for the Oceans', waarbij gerecycleerd plastic uit de oceaan tot jeansstof wordt verwerkt. Die samenwerking krijgt nu een volgende stap met Williams die zich inkoopt bij het bedrijf.

 

“G-Star is een onafhankelijk en toekomstgericht bedrijf. Ik geloof dat ze het belangrijkste jeansmerk van de 21e eeuw zullen worden. Ik kijk er dan ook naar uit om deel uit te maken van die missie en om mee te werken aan de toekomst van G-Star”, zegt Pharrell Williams. De zanger van Happy zal betrokken worden bij het creatieve aspect van G-Star Raw, maar zal ook mee mogen beslissen over de bedrijfsstrategie van het denimmerk.

 

“Door samen te werken met Pharrell Williams willen we blijven innoveren, door Pharrell de mogelijkheid te geven onze grenzen nog verder te verleggen doorheen alle aspecten van ons bedrijf, gaande van het bedenken van nieuwe producten en nieuwe visies op duurzaamheid tot het creëren van nieuwe merkbelevingen. We zijn oprecht opgewonden om Pharrell te verwelkomen bij G-Star, om zo samen de toekomst van denim uit te tekenen”, zegt Thecla Schaeffer, CMO bij G-Star Raw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.