Piet Kerkhof houdt ermee op | RetailDetail

Piet Kerkhof houdt ermee op

Piet Kerkhof houdt ermee op

Kledingketen Piet Kerkhof sluit binnenkort alle achttien winkels en zijn webshop. De Brabantse retailketen in schoenen en kleding kampte al langer met teruglopende financiële resultaten, waardoor een verliesgevende situatie is ontstaan. In de gloriejaren bedroeg de omzet nochtans nog 25 miljoen euro.

“Piet” kon het niet redden

Piet Kerkhof werd in 1947 opgericht in Dongen als schoenenfabriek. Vanaf de jaren zeventig gingen er steeds meer winkels open en werd het assortiment uitgebreid met kleding.

 

Begin dit jaar lanceerde Piet Kerkhof nog een nieuw retailconcept onder de naam Piet. Bedoeling was een meer eigentijdse winkelformule neer te zetten met ook een webshop. De eerste Piet-winkel ging pas deze zomer open in Leiderdorp, maar mede door de slechte marktomstandigheden op de retailmarkt lukte het niet om Piet te laten uitgroeien tot een succesvolle formule.

Mogelijke overname

Piet Kerkhof voert gesprekken met verschillende partijen om de winkellocaties over te nemen. De kledingketen kiest voor een kostenneutrale beëindiging van de onderneming en hoopt daarmee een faillissement te voorkomen.

 

Als dat niet haalbaar blijkt te zijn, wordt alsnog surseance van betaling aangevraagd.De exacte sluitingsdatum is nog niet bekend. Voor de 300 medewerkers van Piet Kerkhof is alvast collectief ontslag aangevraagd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.