Playboy daagt Zeeman voor de rechter | RetailDetail

Playboy daagt Zeeman voor de rechter

Playboy daagt Zeeman voor de rechter

Aangezien Zeeman de licentie-overeenkomst met Playboy niet ten volle respecteert, wil Playboy dat alle kledingstukken met het bekende konijntje uit de rekken gehaald worden. Om dat te bereiken, sleept Playboy Zeeman nu voor het gerecht.

Licentie enkel voor katoen

Zeeman heeft wel degelijk een licentie voor het gebruik van de wereldberoemde "bunny" op een reeks kledingstukken, maar mag het logo enkel gebruiken op kleding dat uit katoen vervaardigd is. Nu Zeeman het logo ook op polyester kledingstukken zette, eist Playboy dat al die badjassen, bh's en slipjes uit de rekken worden gehaald, omdat 'polyester het kwaliteitsimago van Playboy schaadt'.

 

Dat is een fikse tegenvaller voor Zeeman, want de Playboy-items gingen er als zoete broodjes over de toonbank. De keten hoopt dan ook dat door de polyester niemendalletjes snel door een katoenen versie te vervangen, het verkoopsucces snel kan worden hernomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).