PointCarré versterkt aanwezigheid op Franse markt

PointCarré

De Belgische modeketen PointCarré, via ZEB onderdeel van Colruyt Group, heeft zopas een tweede Franse winkel geopend in Val de Briey. De multi-merkenspecialist stelt ook zijn e-shop open voor Franse shoppers.

 

Omnichannel-aanpak

De lancering van een tweede Franse vestiging in Val de Briey, een gemeente tussen Metz en Thionville, maakt deel uit van het uitbreidingsproject van PointCarré. “Onze winkels aan de Belgisch-Franse grens verwelkomen al sinds hun ontstaan klanten uit Frankrijk. We wisten dan ook al voor de opening van onze eerste winkel in Châlons-en-Champagne dat ons concept bij de Franse klant in de smaak valt: een aanbod van merken met de beste prijs-kwaliteitsverhouding in combinatie met klantvriendelijk modeadvies op maat”, legt CEO en stichter van PointCarré Xavier Goebels uit.

 

Ook online zet de modeketen de stap naar Frankrijk. “Het is de ideale gelegenheid. We hebben van het afgelopen jaar gebruikgemaakt om ons digitaal aanbod te perfectioneren”, zegt Goebels. Verder installeerde PointCarré interactieve kiosken in zijn winkels. Daarmee kunnen klanten een artikel thuis laten bezorgen in een maat of kleur die niet in de winkel beschikbaar is.

 

Expansie gaat verder

De Belgische modeketen wil voor eind 2022 nog meerdere nieuwe filialen openen, zowel in Frankrijk als in België. Met Couvin en Beauraing, beide in de provincie Namen, liggen al twee nieuwe vestigingen vast. Ze zullen in de komende maanden de deuren openen.

 

PointCarré werd opgericht in 1995. De keten telt 28 verkooppunten in België en Frankrijk en stelt meer dan 250 mensen tewerk. In 2017 werd het bedrijf overgenomen door modeketen ZEB, die intussen grotendeels in handen is van Colruyt Group. Operationeel blijven beide ketens apart functioneren.