Primark Alkmaar opent in mei | RetailDetail

Primark Alkmaar opent in mei

Primark Alkmaar opent in mei

Primark opent in mei in Alkmaar. Het wordt na Hoofddorp en Zaandam de derde winkel van de modeketen in Noord-Holland en de dertiende vestiging in Nederland.

 

Winkel in binnenstad

De nieuwe vestiging opent de deuren in het voormalige winkelcentrum Domus in de Alkmaarse binnenstad. Het is nog onbekend op welke datum de winkel van start gaat. Primark Alkmaar wordt ongeveer 5.000 vierkante meter groot en zal naar verwachting aan 300 tot 400 mensen werk bieden.

 

De kledingketen heeft plannen om dit jaar nog meer nieuwe winkels te openen. Zo wil de formule in Groningen een vestiging beginnen, volgens sommigen in de Bijenkorf in de Herestraat, die dan sluit. Ook een leegstaande winkelruimte boven de Media Markt in Westerhaven in Groningen wordt genoemd als mogelijke locatie voor Primark.

 

Eveneens op de planning staan openingen in Zwolle en Heerlen medio dit jaar. De winkels wordt beleverd vanuit een onlangs geopend distributiecentrum in Roosendaal.

 

Ook uitbreiding voor Primark in België

Ook voor België staan bij Primark openingen op de agenda, dit jaar in Charleroi en naar verwachting volgend jaar in Antwerpen. Ook een tweede Primark-vestiging aan de Elsensesteenweg in Brussel wordt genoemd. Primark telt in België nu vier winkels, te weten in Brussel, Hasselt, Luik en Gent. Het bedrijf wil tevens in Italië en Amerika winkels openen.

 

Budgetkledingketen Primark, die in 1969 in Dublin van start ging, is gebaseerd op groot, veel en goedkoop. De formule opereert op basis van enorme volumes, lage kosten en lage prijzen in grootschalige winkels. Het bedrijf bestelt bij de goedkoopste leveranciers, die kleding maken van eenvoudig ontwerp en simpele stoffen. Alle producten die in de winkels worden aangeboden zijn in opdracht van Primark gemaakt. Ze worden verkocht onder eigen merknamen, waaronder Atmosphere.

 

Voorlopig geen eigen webshop

Primark is overigens één van de weinige grote modeketens zonder eigen webshop. Alle kleding wordt in de winkels verkocht; omdat dit te duur is voor de marges richt de Ierse formule zich voorlopig niet op online verkoop met een eigen webshop.

 

Toch heeft Primark zich wel bezig gehouden met online verkoop. De formule heeft in een test samengewerkt met online modegigant Asos. Klanten konden enige tijd Primark-producten bestellenn via de website van Asos. Asos voerde de verzending, betalingen en retouren uit van de Primark-bestellingen. Zo heeft Primark dank zij deze test een goed beeld gekregen van online verkoopmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.