Primark krijgt winkel in Venlo | RetailDetail

Primark krijgt winkel in Venlo

Primark krijgt winkel in Venlo

De Ierse modeketen Primark blijft uitbreiden in Nederland. Nu is Venlo aan de beurt: de Noord-Limburgse stad krijgt een vestiging van liefst 5500 m².

Lageprijzenketen verovert Nederland

Primark is sinds enkele jaren in Nederland actief en opent op steeds meer locaties grote vestigingen. De eerste Nederlandse winkel opende in 2008 in Rotterdam, maar inmiddels is de keten ook actief in Almere, Hoofddorp en Zaandam.

 

Dit najaar volgt een vestiging in Eindhoven, terwijl volgend jaar ook Nijmegen een Primark krijgt. De vestiging in Venlo opent waarschijnlijk ook volgend jaar en komt onder de nieuwe Middenzaal van de lokale schouwburg.

 

Wethouder Economische Zaken Stephan Satijn van Venlo is in zijn nopjes met de komst van de populaire winkelketen. "Een geweldige opsteker voor de detailhandel in de binnenstad en voor de werkgelegenheid", zegt Satijn in De Limburger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.