Primark mikt nu ook op Amerikaanse markt | RetailDetail

Primark mikt nu ook op Amerikaanse markt

Primark mikt nu ook op Amerikaanse markt

De Ierse modediscounter Primark gaat de overstap maken naar de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft een winkel van 6.500 m² gehuurd in Boston - niet toevallig een stad met een grote Ierse bevolking - om de eerste winkel van de keten buiten Europa te openen.

Eerste filiaal in 2015

De eerste winkel van Primark zal pas in 2015 zijn deuren openen in Boston. Verder zeggen de Ieren ook nog in onderhandelingen te zijn met warenhuizen om filialen te openen in het Noordoosten van de Verenigde Staten.

 

Bij Primark zijn ze er alvast van overtuigd dat zij (in tegenstelling tot heel wat Britse retailers) niet algauw met de staart tussen de benen is moeten terugkeren. "We denken dat wat Primark doet, de combinatie van up-to-date mode en geweldige prijzen, ook de Amerikaanse shopper zal aanspreken", zegt CEO George Weston van moederbedrijf Associated British Foods.

 

Keuze voor Boston geen toeval

De keuze voor Boston is geen toeval: de markt valt qua grootte te vergelijken met Frankrijk, waar Primark vorig jaar zijn eerste winkels opende, en de stad heeft sterke banden met Europa, voornamelijk Ierland.

 

In tegenstelling tot de winkels in Europa zullen de Amerikaanse filialen niet bevoorraad worden vanuit het Verenigd Koninkrijk. Daarom moet er in de Verenigde Staten ook een eigen distributiecentrum komen van Primark. De Amerikaanse filialen zullen ook volledig in eigen beheer geopend worden.

 

Primark heeft momenteel meer dan 270 winkels in negen landen, waaronder België, Duitsland en Nederland. Vorig jaar opende het zijn eerste winkels in Frankrijk, in Marseille en Dijon.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.