Primark opent nog dit jaar twee Nederlandse winkels | RetailDetail

Primark opent nog dit jaar twee Nederlandse winkels

Primark opent nog dit jaar twee Nederlandse winkels

Primark opent nog dit jaar twee nieuwe winkels in Nederland. Dinsdag start in winkelcentrum Drievriendenhof in Dordrecht de dertiende winkel en in Amsterdam opent Primark over enkele weken in een vernieuwd pand tussen het Damrak en de Nieuwendijk.

2016: nog meer winkels gepland

In Dordrecht opent Primark een vestiging van 5.000 vierkante meter met, naar goede gewoonte, damesmode, herenmode, kindermode en huis- en interieurartikelen. In Amsterdam opent de winkel in een volledig vernieuwd pand met liefst negen etages, met een oppervlakte van 8.800 vierkante meter.

 

De Amsterdamse vestiging zal ingangen hebben op het Damrak, de Nieuwendijk en de Beurspassage. In hetzelfde pand komen ook vestigingen van Starbucks en Zara. C&A, dat in hetzelfde pand al een locatie heeft, heropent hier een flagshipstore.

 

De kledingketen heeft verder plannen om nog meer nieuwe winkels te openen. Begin 2016 wil de formule in Groningen mogelijk een vestiging beginnen, op de locatie van de Bijenkorf in de Herestraat, die dan sluit. Ook een leegstaande winkelruimte boven de Media Markt in Westerhaven in Groningen wordt genoemd als locatie voor Primark. Eveneens op de planning staan openingen in Heerlen en Zwolle. De winkels wordt beleverd vanuit een onlangs geopend distributiecentrum in Roosendaal.

Enorme volumes, lage kosten, lage prijzen

Voor België staan volgend jaar bij Primark openingen in Antwerpen en Charleroi op de agenda. Primark in België telt nu vier winkels, te weten in Brussel, Hasselt, Luik en Gent. Het bedrijf wil tevens in Italië en Amerika winkels openen.

 

Budgetkledingketen Primark, die in 1969 in Dublin van start ging, is gericht op groot, veel en goedkoop. De formule opereert op basis van enorme volumes, lage kosten en lage prijzen in grootschalige winkels op goedkope locaties. Het bedrijf bestelt bij de goedkoopste leveranciers, die kleding maken van eenvoudig ontwerp en simpele stoffen.

 

Alle producten die in de winkels worden aangeboden zijn in opdracht van Primark gemaakt. Ze worden verkocht onder eigen merknamen, waaronder Atmosphere. Dames- en herenkleding wordt onder een hoofdmerk verkocht. Alle kleding wordt in de winkels verkocht; omdat dit te duur is voor de marges, richt de Ierse formule zich niet op online activiteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.