Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark heeft besloten om de stekker uit zijn e-commerceproject te trekken door de samenwerking met Asos stop te zetten. Dat meldt Fashionunited.nl. Primark zegt dat de samenwerking altijd als test werd aanzien. Over de verdere online toekomst van het merk is momenteel nog geen duidelijkheid.

"Leerzaam"

Primark was pas drie maanden geleden begonnen met de online verkoop van kleding bij de e-tailer Asos. Nu wordt die samenwerking dus stopgezet. Primark zal ook niet zelf de onlineverkoop voortzetten. De kledingstukken zullen nog enkele weken te koop zijn bij Asos, maar dan zullen ze onherroepelijk verdwijnen.

 

John Bason, financieel directeur van Associated British Food, het moederbedrijf van Primark, zegt dat de periode altijd als een test werd aanzien en verklaarde dat die "leerzaam" was. Verder werd er met geen woord gerept over de mogelijkheid van een eigen webshop.

 

Eerder dit jaar zei de directeur Supply Chain van Primark, Martin White, dat het moeilijk was om online winst te maken, omdat de verkoopprijzen van de keten te laag zijn. "Als daar alle extra kosten voor een online kanaal worden afgetrokken, blijft er niets over", zei Martin White toen.

 

257 winkels in acht landen

Primark valt nu dus volledig terug op zijn fysieke aanwezigheid. Momenteel heeft de keten 257 winkels in acht landen, waaronder vier in Nederland. Dit jaar komen daar nog twee winkels bij. Op het einde van dit jaar opent ook in Frankrijk de eerste vestiging van Primark, meer bepaald in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

De Nederlander Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was tot september 2016 CFO bij het bedrijf en het voorbije jaar was hij aan de slag als chief operation & transformation officer.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Back to top