Primark stopt online samenwerking met Asos | RetailDetail

Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark heeft besloten om de stekker uit zijn e-commerceproject te trekken door de samenwerking met Asos stop te zetten. Dat meldt Fashionunited.nl. Primark zegt dat de samenwerking altijd als test werd aanzien. Over de verdere online toekomst van het merk is momenteel nog geen duidelijkheid.

"Leerzaam"

Primark was pas drie maanden geleden begonnen met de online verkoop van kleding bij de e-tailer Asos. Nu wordt die samenwerking dus stopgezet. Primark zal ook niet zelf de onlineverkoop voortzetten. De kledingstukken zullen nog enkele weken te koop zijn bij Asos, maar dan zullen ze onherroepelijk verdwijnen.

 

John Bason, financieel directeur van Associated British Food, het moederbedrijf van Primark, zegt dat de periode altijd als een test werd aanzien en verklaarde dat die "leerzaam" was. Verder werd er met geen woord gerept over de mogelijkheid van een eigen webshop.

 

Eerder dit jaar zei de directeur Supply Chain van Primark, Martin White, dat het moeilijk was om online winst te maken, omdat de verkoopprijzen van de keten te laag zijn. "Als daar alle extra kosten voor een online kanaal worden afgetrokken, blijft er niets over", zei Martin White toen.

 

257 winkels in acht landen

Primark valt nu dus volledig terug op zijn fysieke aanwezigheid. Momenteel heeft de keten 257 winkels in acht landen, waaronder vier in Nederland. Dit jaar komen daar nog twee winkels bij. Op het einde van dit jaar opent ook in Frankrijk de eerste vestiging van Primark, meer bepaald in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.