Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark stopt online samenwerking met Asos

Primark heeft besloten om de stekker uit zijn e-commerceproject te trekken door de samenwerking met Asos stop te zetten. Dat meldt Fashionunited.nl. Primark zegt dat de samenwerking altijd als test werd aanzien. Over de verdere online toekomst van het merk is momenteel nog geen duidelijkheid.

"Leerzaam"

Primark was pas drie maanden geleden begonnen met de online verkoop van kleding bij de e-tailer Asos. Nu wordt die samenwerking dus stopgezet. Primark zal ook niet zelf de onlineverkoop voortzetten. De kledingstukken zullen nog enkele weken te koop zijn bij Asos, maar dan zullen ze onherroepelijk verdwijnen.

 

John Bason, financieel directeur van Associated British Food, het moederbedrijf van Primark, zegt dat de periode altijd als een test werd aanzien en verklaarde dat die "leerzaam" was. Verder werd er met geen woord gerept over de mogelijkheid van een eigen webshop.

 

Eerder dit jaar zei de directeur Supply Chain van Primark, Martin White, dat het moeilijk was om online winst te maken, omdat de verkoopprijzen van de keten te laag zijn. "Als daar alle extra kosten voor een online kanaal worden afgetrokken, blijft er niets over", zei Martin White toen.

 

257 winkels in acht landen

Primark valt nu dus volledig terug op zijn fysieke aanwezigheid. Momenteel heeft de keten 257 winkels in acht landen, waaronder vier in Nederland. Dit jaar komen daar nog twee winkels bij. Op het einde van dit jaar opent ook in Frankrijk de eerste vestiging van Primark, meer bepaald in Marseille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top