Primark: webshop is voor ons onmogelijk | RetailDetail

Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Modegigant Primark heeft geen enkele intentie om online kleding te gaan verkopen. "Het is eigenlijk onmogelijk voor ons om hiermee te beginnen. Niet alleen door de hoeveelheid artikelen, maar ook door onze extreem lage prijzen: een pakje laten bezorgen kost evenveel als een kledingstuk zelf."

Zelfs website geen prioriteit

Dat stelt Wolfgang Krogmann, die bij Primark verantwoordelijk is voor de Noord-Europese markt. Hij deed zijn uitspraak tijdens een rondleiding voor de pers bij de opening van de vierde vestiging van de formule in Nederland, in Almere. Het vakblad Textilia schrijft hierover. De Ierse onderneming heeft nog vestigingen in Den Haag, Eindhoven en Nijmegen op de rol staan, waardoor het aantal winkels in Nederland sterk moet groeien.

 

De verkoop blijft echter voorlopig louter via de winkels verlopen. Zelfs de eigen website heeft geen prioriteit. Krogmann: "De uitbreiding van winkels is op dit moment het belangrijkst: dit is de belevingswereld van onze klanten. Wel gaan we over een paar maanden een vernieuwde website lanceren die hierop aansluit", maar een webshop zal daar blijkbaar geen deel van uitmaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.