Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Modegigant Primark heeft geen enkele intentie om online kleding te gaan verkopen. "Het is eigenlijk onmogelijk voor ons om hiermee te beginnen. Niet alleen door de hoeveelheid artikelen, maar ook door onze extreem lage prijzen: een pakje laten bezorgen kost evenveel als een kledingstuk zelf."

Zelfs website geen prioriteit

Dat stelt Wolfgang Krogmann, die bij Primark verantwoordelijk is voor de Noord-Europese markt. Hij deed zijn uitspraak tijdens een rondleiding voor de pers bij de opening van de vierde vestiging van de formule in Nederland, in Almere. Het vakblad Textilia schrijft hierover. De Ierse onderneming heeft nog vestigingen in Den Haag, Eindhoven en Nijmegen op de rol staan, waardoor het aantal winkels in Nederland sterk moet groeien.

 

De verkoop blijft echter voorlopig louter via de winkels verlopen. Zelfs de eigen website heeft geen prioriteit. Krogmann: "De uitbreiding van winkels is op dit moment het belangrijkst: dit is de belevingswereld van onze klanten. Wel gaan we over een paar maanden een vernieuwde website lanceren die hierop aansluit", maar een webshop zal daar blijkbaar geen deel van uitmaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top