Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Primark: webshop is voor ons onmogelijk

Modegigant Primark heeft geen enkele intentie om online kleding te gaan verkopen. "Het is eigenlijk onmogelijk voor ons om hiermee te beginnen. Niet alleen door de hoeveelheid artikelen, maar ook door onze extreem lage prijzen: een pakje laten bezorgen kost evenveel als een kledingstuk zelf."

Zelfs website geen prioriteit

Dat stelt Wolfgang Krogmann, die bij Primark verantwoordelijk is voor de Noord-Europese markt. Hij deed zijn uitspraak tijdens een rondleiding voor de pers bij de opening van de vierde vestiging van de formule in Nederland, in Almere. Het vakblad Textilia schrijft hierover. De Ierse onderneming heeft nog vestigingen in Den Haag, Eindhoven en Nijmegen op de rol staan, waardoor het aantal winkels in Nederland sterk moet groeien.

 

De verkoop blijft echter voorlopig louter via de winkels verlopen. Zelfs de eigen website heeft geen prioriteit. Krogmann: "De uitbreiding van winkels is op dit moment het belangrijkst: dit is de belevingswereld van onze klanten. Wel gaan we over een paar maanden een vernieuwde website lanceren die hierop aansluit", maar een webshop zal daar blijkbaar geen deel van uitmaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top