Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels | RetailDetail

Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels

Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels
De Ierse modeketen Primark heeft donderdag in Zaandam de derde vestiging in Nederland geopend. Het bedrijf ziet uiteindelijk ruimte voor zo'n 25 vestigingen, maar ziet het gebrek aan grote winkelpanden als hindernis.

"Een gebrek aan grote panden is de grootste uitdaging van de Nederlandse markt", zei general director Northern Europe Wolfgang Krogmann bij de opening van de vestiging. "We hadden liever een pand gehad dat twee keer zo groot is als dit, zoals het pand van de Bijenkorf op de Dam in Amsterdam." Toch is de vestiging in Zaandam, met een winkelopppervlak van 3635 m², voorlopig de grootste van Nederland.

 

Krogmann: "In Ierland hebben we 38 winkels op vier miljoen inwoners, dus uiteindelijk is er wel plaats voor zo'n 25 winkels in Nederland." De onderneming heeft nog verschillende vestigingen in voorbereiding: Primark opent in Almere in 2012,  in Nijmegen (7000 m²) in 2013 en in Den Haag (8000 m²)  in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).