Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels | RetailDetail

Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels

Primark ziet ruimte voor 25 Nederlandse winkels
De Ierse modeketen Primark heeft donderdag in Zaandam de derde vestiging in Nederland geopend. Het bedrijf ziet uiteindelijk ruimte voor zo'n 25 vestigingen, maar ziet het gebrek aan grote winkelpanden als hindernis.

"Een gebrek aan grote panden is de grootste uitdaging van de Nederlandse markt", zei general director Northern Europe Wolfgang Krogmann bij de opening van de vestiging. "We hadden liever een pand gehad dat twee keer zo groot is als dit, zoals het pand van de Bijenkorf op de Dam in Amsterdam." Toch is de vestiging in Zaandam, met een winkelopppervlak van 3635 m², voorlopig de grootste van Nederland.

 

Krogmann: "In Ierland hebben we 38 winkels op vier miljoen inwoners, dus uiteindelijk is er wel plaats voor zo'n 25 winkels in Nederland." De onderneming heeft nog verschillende vestigingen in voorbereiding: Primark opent in Almere in 2012,  in Nijmegen (7000 m²) in 2013 en in Den Haag (8000 m²)  in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.