Private-equitybedrijf LVMH investeert in modemerk El Ganso

Private-equitybedrijf LVMH investeert in modemerk El Ganso

L Capital, het private-equitybedrijf van luxebedrijf LVMH, heeft 49% van de aandelen van het Spaanse modemerk El Ganso overgenomen. Met het nieuwe kapitaal moet de internationale groei gestuwd worden.

70 miljoen euro omzet

Bij het sluiten van de deal werd door de twee partijen onmiddellijk een plan uitgetekend dat El Ganso de komende periode moet laten groeien in internationale markten. Zo moet onder andere het distributienetwerk van het modemerk worden uitgebreid. El Ganso heeft momenteel meer dan 120 eigen winkels in tien landen, waaronder Spanje, België, Nederland, Italië, Duitsland, Chili en Mexico.

 

El Ganso hoopt eind dit jaar een omzet van 70 miljoen euro te halen. Als dat doel bereikt wordt, zou dat betekenen dat het merk over de voorbije vijf jaar met 50 procent is gegroeid.

 

L Capital heeft wat in de pap te brokken bij flink wat modemerken: zo heeft het ook nog aandelen in handen van Pepe Jeans, Claudie Pierlot, Maje en Guiseppe Zanotti.

Tags: