Private-equitybedrijf LVMH investeert in modemerk El Ganso | RetailDetail

Private-equitybedrijf LVMH investeert in modemerk El Ganso

Private-equitybedrijf LVMH investeert in modemerk El Ganso

L Capital, het private-equitybedrijf van luxebedrijf LVMH, heeft 49% van de aandelen van het Spaanse modemerk El Ganso overgenomen. Met het nieuwe kapitaal moet de internationale groei gestuwd worden.

70 miljoen euro omzet

Bij het sluiten van de deal werd door de twee partijen onmiddellijk een plan uitgetekend dat El Ganso de komende periode moet laten groeien in internationale markten. Zo moet onder andere het distributienetwerk van het modemerk worden uitgebreid. El Ganso heeft momenteel meer dan 120 eigen winkels in tien landen, waaronder Spanje, België, Nederland, Italië, Duitsland, Chili en Mexico.

 

El Ganso hoopt eind dit jaar een omzet van 70 miljoen euro te halen. Als dat doel bereikt wordt, zou dat betekenen dat het merk over de voorbije vijf jaar met 50 procent is gegroeid.

 

L Capital heeft wat in de pap te brokken bij flink wat modemerken: zo heeft het ook nog aandelen in handen van Pepe Jeans, Claudie Pierlot, Maje en Guiseppe Zanotti.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.