Promiss maakt comeback in winkelstraat | RetailDetail

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Promiss maakt comeback in winkelstraat

Gisteren heeft modemerk Promiss in Hoofddorp zijn comeback gemaakt. Daar opende de eerste winkel van wat zo snel mogelijk opnieuw een keten van een vijftigtal verkooppunten moet worden.

Einde Superstar

Promiss is dan wel een bekende merknaam, maar voor de nieuwe winkel werd de vormgeving over een volledig andere boeg gegooid. Daarbij mikt de keten nu op vrouwen van boven de veertig met een moderne stijl. “Het doel is om te voldoen aan de vraag naar vrouwelijke, stijlvolle en toegankelijke kleding in maat 36 tot en met 46, ongeacht leeftijd. Innovatieve stoffen en doordachte ontwerpen zorgen voor de perfecte fit en hoge kwaliteit tegen een toegankelijke prijs”, zegt designer Yana Gorbacheva, die samen met haar team de rebranding op zich nam.

 

De comeback van Promiss is het gevolg van het einde van winkelketen Superstar, dat onder nieuwe eigenaar FNG Group volledig zal verdwijnen en wordt vervangen door Promiss en Friday, een nieuw merk dat onlangs al in België werd uitgerold. De twee ketens zullen samen alle oude winkels van Superstar invullen.

 

Promiss werd vorig jaar failliet verklaard, waarna de zeventig filialen de deuren sloten. De merknaam bleef wel in handen van R&S Retail, dat nu is samengegaan met FNG Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.