Puma doorbreekt grens van 4 miljard euro omzet | RetailDetail

Puma doorbreekt grens van 4 miljard euro omzet

Puma doorbreekt grens van 4 miljard euro omzet
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het voorbije boekjaar voor het eerst de grens van vier miljard euro omzet doorbroken, dankzij een omzetgroei van 16% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Verdubbeling nettowinst

Preciezer haalde Puma in het voorbije boekjaar een omzet van 4,14 miljard euro, een groei van 15,9% ten opzichte van 2016. Na wisselkoerseffecten was er nog sprake van een stijging van 14%. Ook de winstcijfers gingen sterk de hoogte in: zo steeg de operationele winst van 128 miljoen euro naar 245 miljoen euro. Netto bleef daar nog 136 miljoen euro van over, meer dan een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder.

 

“2017 was een geweldig jaar voor Puma. We groeiden 16 procent en haalden voor het eerst een omzet boven 4 miljard euro”, aldus CEO Bjorn Gulden. “Dit momentum zorgt er samen met de positieve feedback van de consument en onze retailpartners voor dat we positief kijken naar 2018.” De topman verwacht dan ook om in het lopende boekjaar de omzet opnieuw met ongeveer 10% de hoogte in te jagen, terwijl de operationele winst moet stijgen van 245 miljoen euro naar een bedrag tussen 305 en 325 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.