Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna | RetailDetail

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

Puma ziet verkoop groeien dankzij samenwerking met Rihanna

De samenwerking van Puma met de wereldberoemde zangeres Rihanna heeft het sportmerk geen windeieren gelegd. De nieuwe schoenenlijn, die met haar als gezicht werd gelanceerd, presteerde beter dan verwacht.

 

Nog steeds nettoverlies

De omzet van Puma groeide in het vierde kwartaal met 17 procent naar 879 miljoen euro. De bedrijfswinst steeg ook met 2,6 procent en strandde op 10,9 miljoen euro. Dat is niet enkel beter dan een jaar eerder, maar ook flink boven de verwachtingen van 5,6 miljoen euro.

 

De samenwerking met Rihanna, die iets meer dan een jaar geleden de creative director werd van de vrouwencollectie, is daar niet vreemd aan. De collectie, die onder haar toezicht werd ontwikkeld, verkoopt immers beter dan verwacht. Bij Puma verwachten ze dat die trend zich ook dit jaar zal doorzetten en dat ook het EK voetbal in Frankrijk zijn duit in het zakje zal doen.

 

Toch was er in 2015 geen sprake van nettowinst. Er was een verlies van 4,3 miljoen euro en dat was beduidend meer dan de verwachtingen van analisten, die een verlies van 2 miljoen euro hadden voorspeld. Daarbij moet wel gezegd worden dat Puma sterk te lijden heeft onder de sterke koers van de dollar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).