Ralph Lauren opent Nederlandse denim-winkel

Ralph Lauren opent Nederlandse denim-winkel
Het Amerikaanse modeconcern Ralph Lauren heeft zijn eerste Nederlandse winkel geopend die volledig gewijd is aan de nieuwe denim-lijn Ralph Lauren Denim & Supply. Deze lijn wordt door het bedrijf als het premium-merk in de markt gezet.Dat meldt Fashion United. De eerste vestiging in Nederland betreft een 130 vierkante meter grote winkel aan de Venestraat in Amsterdam. In de winkel, die is ingericht als de woonzolder van een kunstenaar, zijn louter de producten van de Denim & Supply-lijn te vinden. Daarbij wordt zowel op mannelijke als op vrouwelijke kopers gemikt.

Den Haag heeft daarmee net geen wereldwijde primeur, in Londen is al een vestiging van Denim & Supply. Daarnaast mikt het bedrijf ook op vestigingen in Amsterdam, New York en Tokio. Ralph Lauren is ook op andere plekken aanwezig in de Nederlandse winkelstraten. Zo zijn er reguliere winkels in Amsterdam, Roermond en Lelystad. De laatste twee vestigingen zijn gevestigd in outletcentra.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe formule The Sting gelanceerd in Amsterdam

25/09/2017

In Amsterdam is de eerste vestiging van Cotton Club geopend, de nieuwe formule van The Sting. Cotton Club is een nieuw damesmodelabel dat vooral casual mode met een mediterrane toets aanbiedt.

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Back to top