Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Reclame kijken en automatisch bestellen bij JBC

Consumenten die naar de reclames van JBC kijken, zullen straks meteen een bestelling kunnen plaatsen in de webwinkel van de kledinggroep door hun smartphone of tablet met de Spott-App voor het televisiescherm te houden.

Van tv naar thuis

De Spott-app is ontwkikkeld door Appiness en toont een aantal rode bollen op het scherm van wie zijn smartphone of zijn tablet voor de televisie houdt, bij spullen die meteen online gekocht kunnen worden. Het programma herkent de producten immers, zelfs al gaat het om bewegende beelden, en legt vervolgens automatisch de link met een aangesloten webwinkel.

 

Appiness werkt onder meer samen met Medialaan, VRT en RTL. Er zijn al productherkenningen voor onder meer De Keuken van Sofie, Dagelijkse Kost, Familie, Thuis, The X-Files en Cordon. Gemiddeld kunnen nu al zowat 3,5 uren per dag via de app Spott op de smartphone producten worden gekocht die in populaire televisieprogramma’s opduiken. Om de mogelijkheden van de app beter bekend te maken, komt er binnenkort trouwens een campagne.


Ook voor reclames

De start-up wil nu een stapje verder gaan en maakt volgens de krant De Tijd volgende week een reclamespot van JBC interactief. Wie de smartphone of de tablet voor de advertentie houdt, zal de kleding direct kunnen kopen in de webwinkel van de modegroep.

 

Voorts werkt Appiness aan een internationale expansie: zo wil het licenties op de app verkopen, waardoor zenders hem onder eigen naam kunnen aanbieden. Dit laat hen toe om contracten af te sluiten met retailers, waarbij ze per verkocht item een aanbrengvergoeding opstrijken. Het bedrijfje opende daartoe alvast kantoren in Londen en Seoul.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.