Reclame Sainsbury’s volgt het weer | RetailDetail

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Sterk inzetten op kleding

De nieuwe campagne van Sainsbury’s is te zien op schermen in de open lucht, zoals aan bushokjes. Op basis van geotargeting en live updates zullen die schermen afbeeldingen tonen die passen bij het weer. Zo wordt er bij zonnig weer een model getoond in een fleurig jurkje, terwijl bij regenweer datzelfde model iets warmer aangekleed is.

 

De campagne maakt deel uit van een poging van Sainsbury’s om zijn kledingcollecties meer onder de aandacht te brengen. Het lanceerde in dat opzicht vorig jaar ook al het vrouwenmerk Tu Premium en het mannensportmerk Admiral Performance. Daarnaast is er dit weekend ook een nieuwe collectie van Tu gelanceerd in 200 winkels van de keten. In het vierde kwartaal van vorig jaar wist de kledingafdeling van Sainsbury’s een groei te halen van 5% en het Britse bedrijf wil daar duidelijk verder op bouwen.

 

De reclame van Sainsbury’s is echter geen primeur, want ook andere partijen hebben al campagnes op poten gezet waarbij het weer een belangrijke rol speelde. Zo creëerde The North Face een playlist op Spotify die enkel te beluisteren valt wanneer het regende. Ook La Redoute en Burberry kwamen eerder al op de proppen met campagnes die op het weer geïnspireerd waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.