Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie | RetailDetail

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Reebok krijgt nieuw logo volgens nieuwe strategie

Sportmerk Reebok zal voortaan te herkennen zijn aan een nieuw logo: een rode Griekse letter delta, die veel weg heeft van een driehoek. Het nieuwe logo gaat samen met de nieuwe strategie van Reebok.

Verandering

De delta van Reebok staat volgens het merk voor verandering, namelijk de "transformatie die fitness teweegbrengt in het leven van een persoon". Daarnaast is het logo opgedeeld in drie delen die fysieke, mentale en sociale verandering moeten voorstellen. Alle nieuwe stukken die vanaf deze maand in de winkel belanden, zullen het nieuwe delta-logo gebruiken.

 

Het nieuwe logo past in de nieuwe strategie van Reebok, dat zich sinds 2012 volledig richt op fitness. Vooral crossfit (een zwaardere vorm van fitness, die zijn oorsprong vindt bij de opleiding van militairen) kreeg daarbij een prominente plaats. Met die nieuwe strategie lijkt Reebok zijn plaats op de sportmarkt gevonden te hebben en kan het terug uit de schaduw van Adidas, dat Reebok in 2005 overnam, treden.

 

Vorige week maakte Reebok ook nog bekend dat het topmodel Miranda Kerr het nieuwe gezicht zal worden van het bedrijf en dat ze zal optreden in een nieuwe campagne rond de lancering van de casual sneaker Skyscape.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).