Resultaten Puma in stijgende lijn | RetailDetail

Resultaten Puma in stijgende lijn

Resultaten Puma in stijgende lijn
Shutterstock

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het derde kwartaal opnieuw sterke prestaties weten neer te zetten. De omzet steeg met 13% en over de eerste negen maanden van het jaar heen was er zelfs een omzetstijging van 16%.

Sterke groei schoenenverkoop

In het derde kwartaal steeg de omzet met 13% naar 1,12 miljard euro. Voor wisselkoerseffecten gaat het zelfs over een groei van 17%. De kosten stegen ook wel met 11%, vooral vanwege meer investeringen in marketing en retail. Toch steeg de nettowinst van 39,5 miljoen euro naar 62,1 miljoen euro.

 

De grootste stuwende factor voor Puma blijft de schoenenverkoop, maar ook de divisie accessoires kende in het derde kwartaal een mooie opmars. Bij kleding was de groei volgens Puma meer bescheiden. Alle regio’s droegen bij tot de omzetgroei: in de EMEA-zone (Europa, Midden-Oosten en Afrika) steeg de omzet met 23% en op het Amerikaanse continent met 16%. In de regio Asia-Pacific kende het Duitse sportmerk een groei van 10%.

 

“Het derde kwartaal was opnieuw een goed kwartaal voor ons, met tweecijferige groei in alle regio’s en een sterke groei in alle productcategorieën.”, zegt CEO Bjorn Gulden. Omwille van die sterke resultaten besloot Puma ook de vooruitzichten voor het hele jaar op te krikken: het bedrijf gaat nu uit van een groei van 14 tot 16% en een operationele winst tussen 235 en 245 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).