Retailer sluit winkel na massale toestroom koopjesjagers | RetailDetail

Retailer sluit winkel na massale toestroom koopjesjagers

Retailer sluit winkel na massale toestroom koopjesjagers

De Epic Store in Breda heeft zaterdag zijn deuren gesloten uit angst voor een ongeduldige menigte die al uren in de rij stond voor een stuntuitverkoop.

Stuntverkoop sportmerken

Op raamposters is te zien dat de winkel sneakers en jassen van merken als Nike, Asics en Puma voor dertig euro aanbiedt. De winkel vermoedt dat de meeste klanten getipt zijn via social media. ''We waren expres al een uur eerder open gegaan en lieten mensen in groepjes tegelijk de winkel binnen", zegt een woordvoerder van de zaak.

 

Op een video op Instagram zijn dringende klanten te zien die naar binnen willen. ''Om 8 uur kwam er weer een hele meute en werd de chaos me te veel. Ik heb nog met een megafoon op het dak gestaan, maar niets hielp. Een poging om dranghekken neer te zetten, mislukte."

Kooplustigen niet onder controle te krijgen

De retailer besloot uiteindelijk om de politie te waarschuwen. Die plaatste een auto voor de ingang om verdere toestroom te voorkomen. Op social media wordt de uitverkoop een 'aanfluiting' genoemd. Een andere klant laat weten al sinds vrijdagavond 23.00 uur in de rij te hebben gestaan. Een instagrammer meldt dat ''de politie de groep niet onder controle kreeg. Mensen werden geduwd, geslagen, beroofd en uitgescholden."

 

In totaal kwamen bijna vijfhonderd mensen op de modezaak af. De geplande opening voor zondag werd eveneens afgeblazen. Maandag stond er opnieuw een lange rij klanten voor de deur, maar deden er zich geen incidenten voor. De winkel was de hele middag tot zes uur open.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.