Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen | RetailDetail

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen
Shutterstock

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

 

Management blijft op post

Richemont heeft momenteel 49% van de aandelen van Yoox Net-a-Porter in handen, maar wil dat graag optrekken tot minstens 90%, waarbij het ook het bedrijf van de beurs wil halen. Het biedt daarvoor 38 euro per aandeel, ruim een kwart meer dan de koers bij de sluiting van de beurs op vrijdag.

 

Federico Marchetti, huidig CEO bij de online groep, heeft het bod al aanvaard, maar zal in de toekomst wel gewoon aan de slag blijven. Ook na de overname van de aandelen zegt Richemont dat Yoox Net-a-Porter als zelfstandig bedrijf blijft functioneren. “We zijn heel tevreden met de prestaties van het managementteam van Yoox Net-a-Porter, onder leiding van Federico Marchetti, en we willen hen in de toekomst steunen om hun strategie uit te voeren en de groei van het bedrijf verder te versnellen”, zegt Johann Rupert, voorzitter bij Richemont.

 

Richemont wil sinds kort meer aandacht schenken aan de online verkoop, nu het net als andere luxemerken merkt dat klanten ook dure producten online durven kopen. Een overname van Yoox Net-a-Porter is een grote stap binnen dat verhaal. De overnameprooi maakte vorige week nog bekend dat ze in 2017 een recordomzet heeft gehaald van 2,1 miljard euro, 11,8% meer dan een jaar eerder. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).