Rosada Fashion Outlet breidt uit | RetailDetail

Rosada Fashion Outlet breidt uit

Rosada Fashion Outlet breidt uit

De bouw van de grote uitbreiding van Rosada Fashion Outlet in Roosendaal is officieel van start gegaan. De bedoeling is om de 45 nieuwe winkelpanden klaar te hebben tegen het voorjaar van 2016.

Meer dan helft al verhuurd

Dankzij de uitbreiding wordt Rosada Fashion Outlet anderhalve keer groter dan de huidige winkeloppervlakte. De uitbreiding was nodig omdat er steeds meer bezoekers over de vloer komen: "Het afgelopen jaar is de totale omzet gestegen met 14 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het aantal bezoekers steeg in diezelfde periode met 10 procent", aldus Michel Nangia van eigenaar Resolution Property.

 

Van de nieuwe plaatsen is momenteel al meer dan 60 procent verhuurd of in een vergevorderde onderhandeling. Onder andere Adidas en La Place hebben al getekend voor de invulling van een pand.

 

Daar waar veel outletcenters problemen krijgen met de winkeliers in de binnenstad, is dat in Roosendaal minder het geval. "Anders dan bij andere outlets zijn de reacties van ondernemers uit de binnenstad van Roosendaal erg positief. Als bezoekers hier met een positief gevoel weggaan komen ze zeker nog een keer terug in Roosendaal. Zo versterk je elkaar", zegt Gerben Boomsma, directeur van STABLE International Outlet Management.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.