Safilo komt met slimme bril | RetailDetail

Safilo komt met slimme bril

Safilo komt met slimme bril

Het Italiaanse brillenmerk Safilo, onderdeel van de Nederlandse groep HAL, heeft het voorbije jaar brillen met ingewerkte technologie ontwikkeld. Die worden voorgesteld tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas, die plaatsvindt van 5 tot 8 januari.

Helpen met mentale focus

De nieuwe brillen zullen op de markt gebracht worden onder de naam Smith, het huismerk van Safilo. Voorlopig is er nog maar weinig informatie over de nieuwe brillen: Safilo laat enkel verstaan dat ze een technologie bevatten die hersengolven kan opsporen en kan helpen met de mentale focus, om zo prestaties en persoonlijk welzijn te verbeteren.

 

De brillen werden geproduceerd in samenwerking met het Canadese Interaxon. Dat bracht enkele jaren geleden ook al een hoofdband op de markt die de activiteit van de hersenen kon detecteren en visualiseren, om zo emoties zichtbaar te maken.

 

Safilo is niet het eerste brillenmerk dat de technologische kant opgaat: Luxottica lanceerde in oktober van vorig jaar bijvoorbeeld ook al een bril in samenwerking met Intel. Die Pace Oakley Radar bevatte een geïntegreerd coachingsysteem voor sporters.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.