Safilo komt met slimme bril | RetailDetail

Safilo komt met slimme bril

Safilo komt met slimme bril

Het Italiaanse brillenmerk Safilo, onderdeel van de Nederlandse groep HAL, heeft het voorbije jaar brillen met ingewerkte technologie ontwikkeld. Die worden voorgesteld tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas, die plaatsvindt van 5 tot 8 januari.

Helpen met mentale focus

De nieuwe brillen zullen op de markt gebracht worden onder de naam Smith, het huismerk van Safilo. Voorlopig is er nog maar weinig informatie over de nieuwe brillen: Safilo laat enkel verstaan dat ze een technologie bevatten die hersengolven kan opsporen en kan helpen met de mentale focus, om zo prestaties en persoonlijk welzijn te verbeteren.

 

De brillen werden geproduceerd in samenwerking met het Canadese Interaxon. Dat bracht enkele jaren geleden ook al een hoofdband op de markt die de activiteit van de hersenen kon detecteren en visualiseren, om zo emoties zichtbaar te maken.

 

Safilo is niet het eerste brillenmerk dat de technologische kant opgaat: Luxottica lanceerde in oktober van vorig jaar bijvoorbeeld ook al een bril in samenwerking met Intel. Die Pace Oakley Radar bevatte een geïntegreerd coachingsysteem voor sporters.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.