Sandro en Maje openen winkels in Amsterdam | RetailDetail

Sandro en Maje openen winkels in Amsterdam

Sandro en Maje openen winkels in Amsterdam

Dit najaar zullen zowel het merk Sandro als het merk Maje, allebei onderdeel van de Franse SMCP Group, een winkel openen op de PC Hooftstraat in Amsterdam. Het zijn de eerste eigen winkels van de merken in Nederland.

Voorbije jaren sterke groei

Sandro en Maje zijn twee merken die onafhankelijk van elkaar werden opgericht door twee zussen. Sinds 2009 zijn ze verenigd in het bedrijf SMCP, samen met het merk Claude Pierlot. In 2012 kwamen beide merken op de Nederlandse markt. Allebei zijn ze momenteel te verkrijgen bij de Bijenkorf. Maje is verkrijgbaar in Amsterdam, terwijl Sandro ook te vinden is in Rotterdam en Den Haag.

 

Nu openen beide merken dus hun eerste eigen winkel in Nederland. De SMPC Group werd in 2013 overgenomen door investeringsmaatschappij KKR voor een geschatte prijs van 650 miljoen euro. De omzet van SMCP steeg vorig jaar met 20,6 procent naar 422,1 miljoen euro. De afgelopen zes jaar is de omzet van de groep verzevenvoudigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).