Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen | RetailDetail

Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen

Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen

De Finse mediagroep Sanoma heeft samen met Yizz, een bedrijf dat webshops maakt voor juweliers, de multimerkenwinkel Yixx.nl uit de virtuele grond gestampt. In totaal zijn er 320 juweliers aangesloten bij de online winkel voor juwelen en horloges.

"In lijn met onze e-commerce"

Het was Yizz zelf dat bij Sanoma op de proppen kwam met het idee: "Zij hebben al een netwerk van 320 juweliers die via hen een eigen webshop hebben", zegt Sabine Visser van Sanoma aan Twinkle. "Nu wilden zij deze juweliers verzamelen op één platform. Voor ons is Yixx.nl in lijn met onze e-commerce en performanced based strategie waarin wij meer verticals willen gaan openen."

 

Wanneer klanen er een bestelling plaatsen, moeten ze een verkoper in de buurt aanduiden, die zal dienen als servicepunt bij problemen. "De leveranciers verzorgen de verwerking van de bestelling voor het reguliere assortiment. Zij verzenden de producten dan óf naar de gekozen juwelier óf naar het huisadres van de klant. "

 

"In sommige gevallen heeft de juwelier een item uit zijn eigen winkel online gezet die niet wordt geleverd door de aangesloten leveranciers. Dan regelt de juwelier zelf de fulfilment vanuit de eigen winkel", gaat Visser verder. Het voordeel aan deze manier van werken, is dat juweliers nog steeds in contact blijven met hun klanten en dat ze indien nodig maatwerk kunnen aanbieden of advies kunnen geven bij het onderhoud.

 

Sanoma opende eerder ook al MenToday, een online platform voor herenkleding en binnenkort komt er ook nog KidsToday, dat zich zal richten op kledij voor kinderen. Volgens Sabine Visser is het ook de bedoeling dat die concepten worden uitgebreid naar het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).