Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen | RetailDetail

Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen

Sanoma opent online multimerkenwinkel voor juwelen

De Finse mediagroep Sanoma heeft samen met Yizz, een bedrijf dat webshops maakt voor juweliers, de multimerkenwinkel Yixx.nl uit de virtuele grond gestampt. In totaal zijn er 320 juweliers aangesloten bij de online winkel voor juwelen en horloges.

"In lijn met onze e-commerce"

Het was Yizz zelf dat bij Sanoma op de proppen kwam met het idee: "Zij hebben al een netwerk van 320 juweliers die via hen een eigen webshop hebben", zegt Sabine Visser van Sanoma aan Twinkle. "Nu wilden zij deze juweliers verzamelen op één platform. Voor ons is Yixx.nl in lijn met onze e-commerce en performanced based strategie waarin wij meer verticals willen gaan openen."

 

Wanneer klanen er een bestelling plaatsen, moeten ze een verkoper in de buurt aanduiden, die zal dienen als servicepunt bij problemen. "De leveranciers verzorgen de verwerking van de bestelling voor het reguliere assortiment. Zij verzenden de producten dan óf naar de gekozen juwelier óf naar het huisadres van de klant. "

 

"In sommige gevallen heeft de juwelier een item uit zijn eigen winkel online gezet die niet wordt geleverd door de aangesloten leveranciers. Dan regelt de juwelier zelf de fulfilment vanuit de eigen winkel", gaat Visser verder. Het voordeel aan deze manier van werken, is dat juweliers nog steeds in contact blijven met hun klanten en dat ze indien nodig maatwerk kunnen aanbieden of advies kunnen geven bij het onderhoud.

 

Sanoma opende eerder ook al MenToday, een online platform voor herenkleding en binnenkort komt er ook nog KidsToday, dat zich zal richten op kledij voor kinderen. Volgens Sabine Visser is het ook de bedoeling dat die concepten worden uitgebreid naar het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.