Sapph opent binnenkort eerste winkel | RetailDetail

Sapph opent binnenkort eerste winkel

Sapph opent binnenkort eerste winkel

Het Nederlandse lingeriemerk Sapph opent binnenkort zijn eerste eigen winkel in Leiden. Die moet er mee voor zorgen dat het merk uit de rode cijfers komt. Ook wil het bedrijf een vrouwvriendelijker imago krijgen.

Negatief eigen vermogen

Sapph is momenteel enkel te verkrijgen bij lingeriewinkels en grootwarenhuizen, maar wil nu ook zelf een keten winkels uitbouwen. De eerste daarvan moet in Leiden komen. "Het bedrijf krijgt zo een nieuwe ziel", zegt eigenaar Roland Kahn aan de Volkskrant.

 

Eind vorig jaar had Sapph een negatief eigen vermogen van 2 miljoen euro. In januari van dit jaar werd dan ook besloten om 2,5 miljoen euro extra kapitaal in het bedrijf te steken. Die slechte cijfers zijn voor een groot deel te wijten aan het verlies van een rechtszaak in 2011. Sapph verloor toen een auteursrechtszaak tegen Marlies Dekkers en moest door textielondernemer Roland Kahn gered worden.

 

Nieuw imago

Daarnaast wil Sapph ook af van zijn provocerend imago. Tot op heden zocht het merk steeds de grens op met zijn reclames en billboards, die door sommigen als semi-pornografisch werden bestempeld en veel kritiek kregen. Onder het motto dat er niet zoiets bestaat als slechte aandacht, maakte Sapph gretig gebruik van de kritiek om de verkoop op te drijven.

 

Sapph wil nu echter af van dat imago en wil op de proppen komen met vrouwvriendelijkere reclame. "Het aandacht om de aandacht zoeken werkt niet meer. Vrouwen herkennen zich er niet langer in", zegt Sasja Leenders, die verantwoordelijk was voor de herlancering. De modellen worden vanaf nu getoond in een meer alledaagse omgeving en om de vernieuwde strategie duidelijk te maken bij de klant werd er ook een nieuw logo gelanceerd.

 

Sapph opende in de zomer van 2012 ook al een pop-upwinkel in Amstelveen, waar klanten werden geholpen door schaars geklede verkoopsters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.