Sapph opent pop-up store in Utrecht | RetailDetail

Sapph opent pop-up store in Utrecht

Sapph opent pop-up store in Utrecht

Het lingeriemerk Sapph opent in Utrecht een pop-up store om overtollige voorraad van de hand te doen. Het merk was met die voorraad blijven zitten na het faillissement van V&D, waar Sapph een shop-in-shop had.

Onderdeel van Coolinvestments

Daarnaast verkoopt Sapph zijn producten ook nog bij enkele outletstores, maar een gewoon fysiek filiaal heeft het merk niet in Nederland. Na het wegvallen van de shop-in-shop bij V&D op Hoog Catharijne in Utrecht zocht Sapph naar een oplossing om de spullen uit die winkel toch van de hand te doen.

 

Het gaat daarom al zeker tot het einde van de zomer een pand huren aan de Steenweg 9. Daarna wordt het contract waarschijnlijk nog verlengd tot het einde van het jaar. In de pop-up store zal de voorraad lingerie en badmode die bedoeld was voor de shop-in-shop verkocht worden.

 

Het merk Sapph is in handen van Coolinvestments van Roland Kahn, waartoe ook Coolcat en America Today behoren. Op een bepaald moment stond Kahn ook dicht bij de overname van V&D, maar hij kreeg uiteindelijk de financiering bij ING niet tijdig rond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).