Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand" | RetailDetail

Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Het lingeriemerk Sapph opent nieuwe pop-upwinkels in Amsterdam, Heerhugowaard, Arnhem en Breda. Over twee weken komt er ook een tijdelijke Sapph-winkel in Groningen en er is al eentje in Amstelveen. Het merk zegt hiermee te willen inspelen op de grote leegstand van winkels.

“Occupy van de retail”

Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.

 

Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.

 

Modellen als winkelmeisjes

Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards langs snelwegen. Daarop prijken immers schaars geklede dames, vergezeld van de slogan ‘Dress less to impress’.

 

Sapph is in 2007 opgericht en kwam vrijwel onmiddellijk in een juridisch conflict met Marlies Dekkers terecht vanwege het gebruik van beha’s met extra bandjes. Vorig jaar kwam het tot een schikking tussen beide partijen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.