Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Het lingeriemerk Sapph opent nieuwe pop-upwinkels in Amsterdam, Heerhugowaard, Arnhem en Breda. Over twee weken komt er ook een tijdelijke Sapph-winkel in Groningen en er is al eentje in Amstelveen. Het merk zegt hiermee te willen inspelen op de grote leegstand van winkels.

“Occupy van de retail”

Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.

 

Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.

 

Modellen als winkelmeisjes

Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards langs snelwegen. Daarop prijken immers schaars geklede dames, vergezeld van de slogan ‘Dress less to impress’.

 

Sapph is in 2007 opgericht en kwam vrijwel onmiddellijk in een juridisch conflict met Marlies Dekkers terecht vanwege het gebruik van beha’s met extra bandjes. Vorig jaar kwam het tot een schikking tussen beide partijen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top