Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Sapph opent tien pop-upwinkels "in strijd tegen leegstand"

Het lingeriemerk Sapph opent nieuwe pop-upwinkels in Amsterdam, Heerhugowaard, Arnhem en Breda. Over twee weken komt er ook een tijdelijke Sapph-winkel in Groningen en er is al eentje in Amstelveen. Het merk zegt hiermee te willen inspelen op de grote leegstand van winkels.

“Occupy van de retail”

Sapph wil dit jaar nog tien pop-upwinkels openen, al zijn de locaties nog niet bekend. Het bedrijf is daar naar eigen zeggen nog over in onderhandeling.

 

Sapph noemt de opkomst van pop-upwinkels “de Occupy-beweging in retailland”. De tijdelijke winkels moeten het winkelen aantrekkelijker maken, want niemand is gebaat bij lege etalages. De winkels blijven drie tot zes maanden open.

 

Modellen als winkelmeisjes

Toch is vooral het personeel in de tijdelijke winkels het opvallendst aan deze actie: dat zijn namelijk de modellen van de Sapph-campagnes, die het merk bekend hebben gemaakt vanop onder meer billboards langs snelwegen. Daarop prijken immers schaars geklede dames, vergezeld van de slogan ‘Dress less to impress’.

 

Sapph is in 2007 opgericht en kwam vrijwel onmiddellijk in een juridisch conflict met Marlies Dekkers terecht vanwege het gebruik van beha’s met extra bandjes. Vorig jaar kwam het tot een schikking tussen beide partijen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top