Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels | RetailDetail

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Het lingeriemerk Sapph speelt in op de toenemende leegstand in Nederlandse winkelstraten. Het bedrijf gaat de komende maanden zogenoemde 'pop-up stores' openen op goede locaties. Die winkels blijven gemiddeld drie tot zes maanden open.

'Occupy retail'!

Onder het motto 'een Occupy-beweging in retailland' gaat komende zaterdag in het winkelcentrum Stadshart in Amstelveen de eerste tijdelijke winkel open. Voor het einde van het jaar er al tien open (geweest) zijn. Amsterdam is in ieder geval zeker de volgende locatie, waarna andere steden zullen volgen. "Niemand, de consument voorop, is gebaat bij lege etalages", zegt de in 2007 opgerichte onderneming.

 

Bijzonder aan de tijdelijke winkels is het feit dat het personeel gaat bestaan uit modellen in Sapph-lingerie. Het merk verwierf de afgelopen jaren flink wat bekendheid in Nederland met enorme billboards langs de weg met daarop schaarsgeklede modellen. De reclameleus van Sapph is 'Dress Less to Impress'. Het bedrijf kreeg ook veel publiciteit door een hoogoplopend conflict met branchegenoot Marlies Dekkers over ontwerpen, maar deze zaak werd in 2011 geschikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.