Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Het lingeriemerk Sapph speelt in op de toenemende leegstand in Nederlandse winkelstraten. Het bedrijf gaat de komende maanden zogenoemde 'pop-up stores' openen op goede locaties. Die winkels blijven gemiddeld drie tot zes maanden open.

'Occupy retail'!

Onder het motto 'een Occupy-beweging in retailland' gaat komende zaterdag in het winkelcentrum Stadshart in Amstelveen de eerste tijdelijke winkel open. Voor het einde van het jaar er al tien open (geweest) zijn. Amsterdam is in ieder geval zeker de volgende locatie, waarna andere steden zullen volgen. "Niemand, de consument voorop, is gebaat bij lege etalages", zegt de in 2007 opgerichte onderneming.

 

Bijzonder aan de tijdelijke winkels is het feit dat het personeel gaat bestaan uit modellen in Sapph-lingerie. Het merk verwierf de afgelopen jaren flink wat bekendheid in Nederland met enorme billboards langs de weg met daarop schaarsgeklede modellen. De reclameleus van Sapph is 'Dress Less to Impress'. Het bedrijf kreeg ook veel publiciteit door een hoogoplopend conflict met branchegenoot Marlies Dekkers over ontwerpen, maar deze zaak werd in 2011 geschikt.

Tags: