Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels | RetailDetail

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Het lingeriemerk Sapph speelt in op de toenemende leegstand in Nederlandse winkelstraten. Het bedrijf gaat de komende maanden zogenoemde 'pop-up stores' openen op goede locaties. Die winkels blijven gemiddeld drie tot zes maanden open.

'Occupy retail'!

Onder het motto 'een Occupy-beweging in retailland' gaat komende zaterdag in het winkelcentrum Stadshart in Amstelveen de eerste tijdelijke winkel open. Voor het einde van het jaar er al tien open (geweest) zijn. Amsterdam is in ieder geval zeker de volgende locatie, waarna andere steden zullen volgen. "Niemand, de consument voorop, is gebaat bij lege etalages", zegt de in 2007 opgerichte onderneming.

 

Bijzonder aan de tijdelijke winkels is het feit dat het personeel gaat bestaan uit modellen in Sapph-lingerie. Het merk verwierf de afgelopen jaren flink wat bekendheid in Nederland met enorme billboards langs de weg met daarop schaarsgeklede modellen. De reclameleus van Sapph is 'Dress Less to Impress'. Het bedrijf kreeg ook veel publiciteit door een hoogoplopend conflict met branchegenoot Marlies Dekkers over ontwerpen, maar deze zaak werd in 2011 geschikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.