Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Het lingeriemerk Sapph speelt in op de toenemende leegstand in Nederlandse winkelstraten. Het bedrijf gaat de komende maanden zogenoemde 'pop-up stores' openen op goede locaties. Die winkels blijven gemiddeld drie tot zes maanden open.

'Occupy retail'!

Onder het motto 'een Occupy-beweging in retailland' gaat komende zaterdag in het winkelcentrum Stadshart in Amstelveen de eerste tijdelijke winkel open. Voor het einde van het jaar er al tien open (geweest) zijn. Amsterdam is in ieder geval zeker de volgende locatie, waarna andere steden zullen volgen. "Niemand, de consument voorop, is gebaat bij lege etalages", zegt de in 2007 opgerichte onderneming.

 

Bijzonder aan de tijdelijke winkels is het feit dat het personeel gaat bestaan uit modellen in Sapph-lingerie. Het merk verwierf de afgelopen jaren flink wat bekendheid in Nederland met enorme billboards langs de weg met daarop schaarsgeklede modellen. De reclameleus van Sapph is 'Dress Less to Impress'. Het bedrijf kreeg ook veel publiciteit door een hoogoplopend conflict met branchegenoot Marlies Dekkers over ontwerpen, maar deze zaak werd in 2011 geschikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. Ondertussen zegt de president van Saks OFF 5th Europe tevreden te zijn over de eerste resultaten.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

CNV naar rechtbank in nasleep faillissement Tuunte

21/11/2017

Vakbond CNV heeft besloten om naar de rechter te stappen in de nasleep van het faillissement en de doorstart van de modeketen Tuunte. Daarbij vielen er 250 ontslagen: volgens de vakbond was dat de hoofdreden voor het faillissement.

Back to top