Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Sapph zet in op pop-up lingeriewinkels

Het lingeriemerk Sapph speelt in op de toenemende leegstand in Nederlandse winkelstraten. Het bedrijf gaat de komende maanden zogenoemde 'pop-up stores' openen op goede locaties. Die winkels blijven gemiddeld drie tot zes maanden open.

'Occupy retail'!

Onder het motto 'een Occupy-beweging in retailland' gaat komende zaterdag in het winkelcentrum Stadshart in Amstelveen de eerste tijdelijke winkel open. Voor het einde van het jaar er al tien open (geweest) zijn. Amsterdam is in ieder geval zeker de volgende locatie, waarna andere steden zullen volgen. "Niemand, de consument voorop, is gebaat bij lege etalages", zegt de in 2007 opgerichte onderneming.

 

Bijzonder aan de tijdelijke winkels is het feit dat het personeel gaat bestaan uit modellen in Sapph-lingerie. Het merk verwierf de afgelopen jaren flink wat bekendheid in Nederland met enorme billboards langs de weg met daarop schaarsgeklede modellen. De reclameleus van Sapph is 'Dress Less to Impress'. Het bedrijf kreeg ook veel publiciteit door een hoogoplopend conflict met branchegenoot Marlies Dekkers over ontwerpen, maar deze zaak werd in 2011 geschikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top