Schoenen favoriet in de uitverkoop

Schoenen favoriet in de uitverkoop

Nederlandse consumenten kopen het liefst een paar schoenen in de uitverkoop. Zestig procent van de Nederlanders zegt schoenen die eigenlijk iets te duur zijn in de uitverkoop wel te kopen. Een nieuw pak voor kantoor of speciale gelegenheden is het minst gevoelig voor afprijzing: zowat 90 procent koopt het pak ook als het niet afgeprijsd is.

Nederlanders rekenen bij afprijzing wel op forse kortin: éénderde van de ondervraagden gaat pas over tot aankoop van een kledingstuk waar men al een oogje op had als de korting 40 of 50% is, een kwart vindt 20 of 30% al voldoende. Vrouwen zijn op dat vlak een stuk gevoeliger voor extra korting dan mannen en gaan in 40 procent van de gevallen bij een korting van 30% al tot aankoop over. Dat blijkt uit een onderzoek van Batavia Stad Fashion Outlet onder meer dan duizend consumenten.

 

Reclame van winkelketens helpt bij de uitverkoop: één op de drie zegt door reclame op posters of billboards naar de winkels te trekken. Een klein kwart wacht op de online nieuwsbrieven van winkelketens. Een kwart van de vrouwen weet spontaan precies wanneer de uitverkoop begint, bij mannen ligt dat percentage op 17 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Doorstart Tuunte zeker een mogelijkheid

11/08/2017

De curator van het failliet verklaarde Tuunte Fashion zegt dat er een grote kans is op een doorstart van de modeketen. Er hebben zich al een aantal partijen gemeld en alle winkels blijven voorlopig gewoon geopend.

Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Back to top