Schoenen favoriet in de uitverkoop

Schoenen favoriet in de uitverkoop

Nederlandse consumenten kopen het liefst een paar schoenen in de uitverkoop. Zestig procent van de Nederlanders zegt schoenen die eigenlijk iets te duur zijn in de uitverkoop wel te kopen. Een nieuw pak voor kantoor of speciale gelegenheden is het minst gevoelig voor afprijzing: zowat 90 procent koopt het pak ook als het niet afgeprijsd is.

Nederlanders rekenen bij afprijzing wel op forse kortin: éénderde van de ondervraagden gaat pas over tot aankoop van een kledingstuk waar men al een oogje op had als de korting 40 of 50% is, een kwart vindt 20 of 30% al voldoende. Vrouwen zijn op dat vlak een stuk gevoeliger voor extra korting dan mannen en gaan in 40 procent van de gevallen bij een korting van 30% al tot aankoop over. Dat blijkt uit een onderzoek van Batavia Stad Fashion Outlet onder meer dan duizend consumenten.

 

Reclame van winkelketens helpt bij de uitverkoop: één op de drie zegt door reclame op posters of billboards naar de winkels te trekken. Een klein kwart wacht op de online nieuwsbrieven van winkelketens. Een kwart van de vrouwen weet spontaan precies wanneer de uitverkoop begint, bij mannen ligt dat percentage op 17 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top