Schoenen favoriet in de uitverkoop | RetailDetail

Schoenen favoriet in de uitverkoop

Schoenen favoriet in de uitverkoop

Nederlandse consumenten kopen het liefst een paar schoenen in de uitverkoop. Zestig procent van de Nederlanders zegt schoenen die eigenlijk iets te duur zijn in de uitverkoop wel te kopen. Een nieuw pak voor kantoor of speciale gelegenheden is het minst gevoelig voor afprijzing: zowat 90 procent koopt het pak ook als het niet afgeprijsd is.

Nederlanders rekenen bij afprijzing wel op forse kortin: éénderde van de ondervraagden gaat pas over tot aankoop van een kledingstuk waar men al een oogje op had als de korting 40 of 50% is, een kwart vindt 20 of 30% al voldoende. Vrouwen zijn op dat vlak een stuk gevoeliger voor extra korting dan mannen en gaan in 40 procent van de gevallen bij een korting van 30% al tot aankoop over. Dat blijkt uit een onderzoek van Batavia Stad Fashion Outlet onder meer dan duizend consumenten.

 

Reclame van winkelketens helpt bij de uitverkoop: één op de drie zegt door reclame op posters of billboards naar de winkels te trekken. Een klein kwart wacht op de online nieuwsbrieven van winkelketens. Een kwart van de vrouwen weet spontaan precies wanneer de uitverkoop begint, bij mannen ligt dat percentage op 17 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.