Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel | RetailDetail

Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel

Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel

Schoenenketen Torfs heeft een webwinkel geopend voor de Nederlandse markt. De Belgische schoenenhandelaar heeft nog geen fysieke filialen in Nederland en er zijn ook geen plannen om er te openen.

Belgische versie beste 'filiaal'

Het was CEO Wouter Torfs die het nieuws vorige week bekendmaakte op Twitter: "We zijn er trots op", aldus Torfs. "Waarom zouden wij daar niet kunnen wat Nederlanders hier kunnen?" Schoenen Torfs opende in 2012 zijn online winkel in België, die momenteel al het best draaiende 'filiaal' van het bedrijf is en ook flink wat bestellingen uit Nederland binnenkreeg. Daarom is nu besloten om ook een Nederlandse webshop te openen.

 

"Om deze snel groeiende klantendoelgroep nog beter van dienst te zijn, werd een internationale stap gezet met de lancering van www.schoenentorfs.nl. Niet alleen biedt deze site de mogelijkheid om Nederlandse klanten persoonlijker te benaderen, bovendien komt dit de zoekresultaten via google.nl ten goede", laat de keten weten.

 

Nederlandse bestellingen worden net als in België al na één dag geleverd en Nederlandse klanten kunnen ook zelf hun dag van levering kiezen. Er wordt geen specifieke Nederlandse klantenservice opgezet, omdat eerder al is gebleken dat Nederlandse klanten tevreden zijn met de Belgische variant. Ook werd er onmiddellijk een mobiele versie van de website gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.