Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel | RetailDetail

Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel

Schoenen Torfs opent Nederlandse webwinkel

Schoenenketen Torfs heeft een webwinkel geopend voor de Nederlandse markt. De Belgische schoenenhandelaar heeft nog geen fysieke filialen in Nederland en er zijn ook geen plannen om er te openen.

Belgische versie beste 'filiaal'

Het was CEO Wouter Torfs die het nieuws vorige week bekendmaakte op Twitter: "We zijn er trots op", aldus Torfs. "Waarom zouden wij daar niet kunnen wat Nederlanders hier kunnen?" Schoenen Torfs opende in 2012 zijn online winkel in België, die momenteel al het best draaiende 'filiaal' van het bedrijf is en ook flink wat bestellingen uit Nederland binnenkreeg. Daarom is nu besloten om ook een Nederlandse webshop te openen.

 

"Om deze snel groeiende klantendoelgroep nog beter van dienst te zijn, werd een internationale stap gezet met de lancering van www.schoenentorfs.nl. Niet alleen biedt deze site de mogelijkheid om Nederlandse klanten persoonlijker te benaderen, bovendien komt dit de zoekresultaten via google.nl ten goede", laat de keten weten.

 

Nederlandse bestellingen worden net als in België al na één dag geleverd en Nederlandse klanten kunnen ook zelf hun dag van levering kiezen. Er wordt geen specifieke Nederlandse klantenservice opgezet, omdat eerder al is gebleken dat Nederlandse klanten tevreden zijn met de Belgische variant. Ook werd er onmiddellijk een mobiele versie van de website gelanceerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.