Schoenen Torfs opnieuw beste werkgever | RetailDetail

Schoenen Torfs opnieuw beste werkgever

Schoenen Torfs opnieuw beste werkgever

Schoenen Torfs is verkozen tot de beste werkgever in 2016 bij de grote bedrijven. Het is het tweede jaar op rij dat het schoenenbedrijf met die prijs aan de haal gaat en al de zevende keer in totaal.

Vaste waarde in top-3

Het onderzoek naar de beste werkgever wordt uitgevoerd door de Vlerick Business School in samenwerking met het Great Place to Work Institute Belgium en jobsite Jobat. Daarbij wordt gepeild naar drie aspecten die een goede werkgever moet hebben: zo moeten de werknemers vertrouwen hebben in hun leidinggevende, moeten werknemers trots zijn op hun prestaties en moeten ze plezier beleven op de werkvloer. Daarnaast wordt er ook een analyse uitgevoerd van het personeelsbeleid via een enquête bij het management en HR.

 

Torfs wordt al voor de zevende keer aangeduid als de beste werkgever in België en is ondertussen een vaste waarde in de top drie. Ook de rest van de top drie blijft dit jaar ongewijzigd, met Accent Jobs op twee en McDonald’s België op drie. Daarbij moet wel gesteld worden dat het onderzoek al was afgerond voor de heisa bij Accent Jobs, waarbij werknemers werd gevraagd om niet deel te nemen aan de sociale verkiezingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.