Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk | RetailDetail

Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk

Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk

Schoenen Torfs heeft met zijn personeel een akkoord gesloten over het invoeren van nachtwerk. Dankzij het akkoord krijgen klanten binnenkort hun schoenen nog de volgende dag, als ze voor 22u bestellen.

Niemand verplicht ’s nachts te werken

Momenteel worden online aankopen de volgende dag geleverd, wanneer de bestelling voor 19u wordt geplaatst. Vanaf midden februari kunnen online bestelde schoenen ook ’s nachts verpakt en verstuurd worden, dankzij het akkoord tussen de vakbonden en de directie. “We zijn het eerste bedrijf dat erin slaagt een akkoord over nachtwerk te bereiken met de vakbonden”, zegt CEO Wouter Torfs aan De Tijd.

 

Dankzij het akkoord zal het webwinkelpersoneel voortaan tot 23u werken, in plaats van tot 20u. Voor die extra uren krijgen ze een loonbonus van 25% en er wordt enkel ’s nachts gewerkt door personeel dat het zelf wil. Niemand wordt dus verplicht om tot 23u aan de slag te zijn.

 

Lonen te hoog

Ondanks het akkoord wijst Wouter Torfs nog steeds op enkele problemen bij e-commerce in België. “Wij betalen ons personeel 10% meer dan concurrenten in Duitsland en Nederland.” Omdat het de prijzen gelijk wil houden met bedrijven als Zalando, heeft het geen andere keuze dan in de eigen winstmarges te snijden. “We kunnen niet anders, want dankzij het internet kunnen klanten makkelijk prijzen vergelijken.”

 

Schoenen Torfs haalt momenteel 13% van zijn totale omzet uit de online verkoop, goed voor een bedrag van ongeveer achttien miljoen euro. Momenteel investeert het bedrijf vijf miljoen euro in de verdubbeling van zijn magazijn in Temse, naar 12.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.