Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk | RetailDetail

Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk

Schoenen Torfs sluit akkoord over nachtwerk

Schoenen Torfs heeft met zijn personeel een akkoord gesloten over het invoeren van nachtwerk. Dankzij het akkoord krijgen klanten binnenkort hun schoenen nog de volgende dag, als ze voor 22u bestellen.

Niemand verplicht ’s nachts te werken

Momenteel worden online aankopen de volgende dag geleverd, wanneer de bestelling voor 19u wordt geplaatst. Vanaf midden februari kunnen online bestelde schoenen ook ’s nachts verpakt en verstuurd worden, dankzij het akkoord tussen de vakbonden en de directie. “We zijn het eerste bedrijf dat erin slaagt een akkoord over nachtwerk te bereiken met de vakbonden”, zegt CEO Wouter Torfs aan De Tijd.

 

Dankzij het akkoord zal het webwinkelpersoneel voortaan tot 23u werken, in plaats van tot 20u. Voor die extra uren krijgen ze een loonbonus van 25% en er wordt enkel ’s nachts gewerkt door personeel dat het zelf wil. Niemand wordt dus verplicht om tot 23u aan de slag te zijn.

 

Lonen te hoog

Ondanks het akkoord wijst Wouter Torfs nog steeds op enkele problemen bij e-commerce in België. “Wij betalen ons personeel 10% meer dan concurrenten in Duitsland en Nederland.” Omdat het de prijzen gelijk wil houden met bedrijven als Zalando, heeft het geen andere keuze dan in de eigen winstmarges te snijden. “We kunnen niet anders, want dankzij het internet kunnen klanten makkelijk prijzen vergelijken.”

 

Schoenen Torfs haalt momenteel 13% van zijn totale omzet uit de online verkoop, goed voor een bedrag van ongeveer achttien miljoen euro. Momenteel investeert het bedrijf vijf miljoen euro in de verdubbeling van zijn magazijn in Temse, naar 12.000 m².

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.