Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot | RetailDetail

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot
Foto: The Athlete's Foot

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.


“Complementair aanbod”

De rechten voor The Athlete’s Foot in België zijn in handen van Euretco. De franchiseorganisatie opende vorig jaar een eerste winkel in Brugge en ambieert op termijn een nationale dekking in België, in samenwerking met stabiele partners. De keuze voor Torfs als franchisenemer sluit volledig aan bij dit profiel. CEO Wouter Torfs spreekt van een heel bewuste keuze voor het in eerste instantie openen van twee winkels van The Athlete’s Foot: “Merken kiezen steeds meer voor een segmentatiebeleid in functie van het type winkel. Met Torfs hebben we een concept dat een vrij compleet beeld aan schoenen waarborgt. Met de opening van een filiaal van The Athlete’s Foot in Waasland Shopping Center en in Eeklo kiezen we ervoor om sneakers en sportfashion aan te bieden die complementair zijn aan het aanbod bij Torfs. De keuze voor The Athlete’s Foot is dus een overtuigde strategische keuze die past in onze totale groeiambitie als bedrijf.”


De winkel in Waasland Shopping Center wordt ingericht volgens het internationale winkelconcept. Peter Linskens, General Manager Belux voor The Athlete’s Foot, duidt op het belang van de internationale uitstraling van het concept: “Merken als Nike, adidas, Vans, Puma en Reebok kiezen hoe langer hoe meer voor internationale formules met wereldwijde ambities voor hun topcollecties. Die sterkte gecombineerd met onze begeleiding als franchiseorganisatie is een zekerheid die we kunnen bieden aan alle potentiële franchisenemers die met ons in zee willen.” Wereldwijd heeft The Athlete’s Foot meer dan 500 winkels. De ambitie is om tegen 2020 het aantal winkels te verdubbelen. In Nederland zijn er reeds 60 winkels.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.