Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder | RetailDetail

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs zet groei in 2016 verder

Schoenen Torfs heeft in 2016 zijn groei kunnen verderzetten. De omzet steeg met 3% ten opzichte van een jaar eerder en de winstcijfers maakten een gelijkaardige stap voorwaarts bij de schoenketen.

Investeren in online verkoop

De totale omzet kwam bij 133 miljoen euro 3% hoger uit dan een jaar eerder. Daarbij steeg de bedrijfswinst met 3,3% naar 6,2 miljoen euro, de nettowinst groeide zelfs met 4% naar 4,9 miljoen euro. 

 

Schoenen Torfs heeft vorig jaar sterk geïnvesteerd in de online verkoop en wil dat ook dit jaar blijven doen. Het bedrijf is het enige Belgische bedrijf dat al een regeling heeft weten te treffen met de vakbonden rond nachtwerk voor de online shop. Daarbij verpakken een dozijn magazijniers tot 23 uur de bestellingen, zodat klanten nog tot 22u kunnen bestellen en hun pakje toch nog de volgende dag in huis hebben. Voor de uren tussen 20u en 23u krijgen die magazijniers een toeslag van 25%.

 

Vorige week was er nog heel wat te doen rond de nieuwe e-commerceregels die door de federale regering werden doorgevoerd in het zomerakkoord. Daarin werd vastgesteld dat het eenvoudiger moet zijn om werknemers ’s nachts te laten werken in de e-commercesector, maar enkel tussen middernacht en 5u ’s ochtends. Dit terwijl heel wat bedrijven net willen dat er tussen 20u en middernacht eenvoudiger kan gewerkt worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.