Schoenenketen Cuplé zoekt franchisers in Nederland

Schoenenketen Cuplé zoekt franchisers in Nederland

De Spaanse schoenenketen Cuplé is klaar voor de uitrol van de formule in Nederland. Het bedrijf is een zoektocht begonnen naar franchisers die een vestiging van de keten willen openen.

Al één winkel in Rotterdam

Cuplé maakte vorig jaar een voorzichtige start in Nederland met een winkel in Rotterdam, waar niet alleen de schoenen van het bedrijf worden verkocht, maar ook tassen, accessoirers en kleding gericht op de modebewuste vrouw. De uitrol van de keten moet gaan gebeuren op basis van hard-franchise, wat betekent dat de invloed van de ondernemer op de winkel gering is.

 

Cuplé werkt naar voorbeeld van de Spaanse modegigant Inditex met eigen fabrieken waar schoenen en lederwaren worden geproduceerd. Het bedrijf beschikt in eigen land over 25 eigen winkels en 73 winkels die door franchisers worden geëxploiteerd. Cuplé is onderdeel van het Spaanse bedrijf Selconet en is pas vorig jaar actief geworden buiten eigen land. Daarbij wordt vooral gekeken naar Oost-Europa, Rusland, Azië en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top