Schoenenketen Cuplé zoekt franchisers in Nederland | RetailDetail

Schoenenketen Cuplé zoekt franchisers in Nederland

Schoenenketen Cuplé zoekt franchisers in Nederland

De Spaanse schoenenketen Cuplé is klaar voor de uitrol van de formule in Nederland. Het bedrijf is een zoektocht begonnen naar franchisers die een vestiging van de keten willen openen.

Al één winkel in Rotterdam

Cuplé maakte vorig jaar een voorzichtige start in Nederland met een winkel in Rotterdam, waar niet alleen de schoenen van het bedrijf worden verkocht, maar ook tassen, accessoirers en kleding gericht op de modebewuste vrouw. De uitrol van de keten moet gaan gebeuren op basis van hard-franchise, wat betekent dat de invloed van de ondernemer op de winkel gering is.

 

Cuplé werkt naar voorbeeld van de Spaanse modegigant Inditex met eigen fabrieken waar schoenen en lederwaren worden geproduceerd. Het bedrijf beschikt in eigen land over 25 eigen winkels en 73 winkels die door franchisers worden geëxploiteerd. Cuplé is onderdeel van het Spaanse bedrijf Selconet en is pas vorig jaar actief geworden buiten eigen land. Daarbij wordt vooral gekeken naar Oost-Europa, Rusland, Azië en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.